رژیم مدیترانه‌ای از ابتلا به آلزایمر حفاظت نمی‌کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آلزایمر
نتایج یک بررسی جدید برای نخستین بار نشان داده است، رژیم مدیترانه‌ای از افراد در برابر ابتلا به آلزایمر حفاظت نمی‌کند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید برای نخستین بار نشان داده است، رژیم مدیترانه‌ای از  افراد در برابر ابتلا به آلزایمر حفاظت نمی‌کند. رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مقادیر زیادی از سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، ماهی و روغن زیتون است.

 

کارشناسان فرانسوی این پژوهش دریافتند، مصرف زیاد میوه، سبزیجات و ماهی نمی‌تواند مانع خوبی برای ابتلا به آلزایمر در سال‌های پیری باشد.

 

سال‌ها دانشمندان تصور می‌کردند، مصرف مقادیر زیادی از غذاهای سالم می‌تواند افراد را  از خطر ابتلا به فراموشی و آلزایمر دور نگه دارد و این تحقیق جدید نتیجه بیش از دو دهه مطالعه تمام تحقیقات قبلی را نقض می‌کند. 

 

محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: «درحالی‌که به نظر می‌رسد تمام ابعاد رژیم غذایی مدیترانه‌ای در کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر مهم است، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد این رژیم در کاهش بروز آلزایمر نقش چندانی ندارد».

 

آمارها حاکی از آن است که حدود 850 هزار نفر در انگلیس دچار آلزایمر هستند و انتظار می‌رود که این تعداد تا سال 2025 به یک میلیون افزایش یابد و تا سال 2050 نیز به دو میلیون نفر برسد.

 

آمارها همچنین نشان می‌دهد، بیش از 6 میلیون نفر از مردم آمریکا به متداول‌ترین نوع آلزایمر و شدیدترین حالت آن مبتلا هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------