مردم از چیدن و مصرف قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی خود داری کنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, قارچ های خودرو
انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران در اطلاعیه ای از مردم سراسر کشور خواست تا از چیدن و مصرف قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی و یا از خرید این قارچ ها از دست فروشان و مکان های غیر معتبر خود داری کنند. 

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این اطلاعیه آمده است: از میان بیش از هزار گونه قارچ کلاهک دار و چتری شناسایی شده در کشور، حدود ۵۰  گونه سمی و خطرناک تشخیص داده شده که برای انسان سمی و مضر هستند.

 

این اطلاعیه می افزاید: از آنجایی که تشخیص قارچ های سمی از غیر سمی حتی برای متخصصان در خارج از محیط های آزمایشگاهی بسیار سخت و غیر ممکن است، بنابراین از لمس کردن و چیدن قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی مانند جنگل، دشت ها و ارتفاعات و مصرف آنها باید به شدت پرهیز کرد.

 

انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران در این اطلاعیه از مصرف کنندگان خواسته است، قارچ خوراکی مورد نیاز خود را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کنند.

 

در این اطلاعیه با اشاره به ارزش غذایی قارچ های خوراکی آمده است: قارچ های خوراکی تولید شده به دلیل داشتن بتاگلوکان و اسید لینولئیک،منبع غذایی خوبی برای پیشگیری از بروز انواع سرطان ها به ویژه سرطان سینه و پروستات محسوب می شوند ضمن آن که سرشار از ویتامین ها، پروتیین ها، املاح  و ترکیبات مفید مانند کلسیم، پتاسیم و فاقد چربی و کلسترول هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------