علت مفید بودن ورزش منظم برای بازماندگان سرطان سینه



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, سرطان سینه
مطالعه جدید نشان می دهد ورزش منظم می تواند خطر بیماری قلبی را در زنان مبتلا به سرطان سینه کاهش دهد. 

به گزارش مهر، به گفته محققان بیماران مبتلا به سرطان سینه در طول درمان سرطان از طریق شیمی درمانی و پرتودرمانی و همچنین بعد از درمان، در معرض ریسک بالا مشکلات قلبی-عروقی قرار دارند. این مشکل بواسطه چاقی و سبک زندگی بی تحرک هم تشدید می‌شود.

 

محققان دانشگاه ساوترن کالیفرنیا دریافتند بیماران شرکت کننده در برنامه ورزشی ۱۶ هفته‌ای به شکل قابل توجهی با کاهش ریسک ابتلاء به بیماری قلبی-عروقی در مقایسه با همتایان دارای سبک زندگی بی تحرک روبرو بودند.

 

«کیووان لی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «علت اصلی مرگ و میر در زنان مبتلا به سرطان سینه در مرحله اولیه، بیماری قلبی است. اما هنوز نمی‌توان ورزش را به عنوان یک درمان استاندارد تجویز کرد.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «ما امیدواریم این مطالعه اهمیت ورزش را در کاهش ریسک بیماری قلبی و تاکید بر ضرورت ادغام ورزش در شیوه‌های کلینیکی برای بیماران سرطانی نشان دهد.»

 

در این مطالعه، تیم تحقیق آزمایش بالینی تصادفی را که شامل ۱۰۰ بازمانده از سرطان سینه بود انجام دادند. این زنان چاق و دارای سبک زندگی بی تحرک بودند. این زنان به مدت ۱۶ هفته در جلسات ورزشی برنامه ریزی شده شرکت کردند.

 

این یافته‌ها به معنای ابتدای کار این محققان است است چراکه آنها قصد دارند در فاز بعدی، به مطالعه پیشگیری از اختلال در عملکرد قلبی-عروقی در بیماران سرطانی تحت شیمی درمان سمی برای قلب بپردازند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------