کمبود وقت باعث افزایش شدید خطای دندان پزشکان می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,دندان ها
نتایج یک بررسی نشان می دهد دندان پزشکان اگر از نظر زمانی تحت فشار بیش از حد قرار بگیرند، دقتشان را تا حد زیادی از دست می دهند و به جزئیات مهمی در عکس های گرفته شده از دندان ها بی توجهی می کنند. 

به گزارش فارس به نقل از تک اکسپلوریست، نتایج یک بررسی نشان می دهد دندان پزشکان اگر از نظر زمانی تحت فشار بیش از حد قرار بگیرند، دقتشان را تا حد زیادی از دست می دهند و به جزئیات مهمی در عکس های گرفته شده از دندان ها بی توجهی می کنند.

 

بررسی که در این زمینه در دانشگاه Plymouth انگلیس انجام شده، نشان می دهد که در صورتی که دندان پزشکان وقت کافی برای بررسی عکس های گرفته شده از دندان های آسیب دیده نداشته باشند، در 67 درصد موارد بخش هایی از دندان ها که باید ترمیم شوند را به طور کامل تشخیص نمی دهند و در 40 درصد موارد هم به خوبی متوجه همه جزئیات پوسیدگی دندان نمی شوند.

 

اما در شرایطی که هیچ یک از 40 دندان پزشک شرکت کننده در این تحقیق با کمبود وقت مواجه نبودند، همگی به خوبی از همه جزئیات مربوط به پوسیدگی ها و آسیب دیدگی ها مطلع شدند.

 

محققان می گویند با افزایش محدودیت زمانی، میزان استرس و نگرانی دندان پزشکان افزایش می یابد و لذا آنها تمرکز خود را از دست می دهند و از همین رو به هیچ عنوان نباید به آنها برای تشخیص سریع فشار آورد. این اولین بار است که تحقیقی با چنین موضوعی در مورد عملکرد دندان پزشکان انجام می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------