هزینه های چشم پزشکی گران است/واردات تجهیزات با ارز آزاد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, چشم پزشکی
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، با اشاره به اینکه ارز دولتی برای واردات تجهیزات چشم پزشکی اختصاص داده نمی شود، گفت: این وضعیت باعث افزایش هزینه های چشم پزشکی می شود. 

به گزارش مهر، نشست خبری سومین همایش بهاره چشم پزشکی، صبح چهارشنبه با حضور رئیس انجمن چشم پزشکی و مسئولان همایش، در محل انجمن چشم پزشکی ایران برگزار شد.

 

محمود جباروند رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که مراکز چشم پزشکی در سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه شدند، اظهارداشت: در سال گذشته، به دنبال نوسانات ارزی، گروه چشم پزشکی از خرید تجهیزات با ارز دولتی محروم شد.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز چشم پزشکی قدرت خرید تجهیزات مورد نیاز را ندارند، گفت: حرفه چشم پزشکی همواره تعرفه‌ها را رعایت کرده و هرگز زیر میزی نداشته است. بنابراین انتظار داریم، دولت در زمینه تأمین تجهیزات چشم پزشکی با قیمت مناسب، همکاری لازم را داشته باشد.

 

جباروند با انتقاد از بیمه‌ها که هزینه‌های مراکز پزشکی را با تأخیر پرداخت می‌کنند، افزود: این وضعیت باعث شده توانمندی‌های مالی مراکز چشم پزشکی، کم شده و توان خرید تجهیزات چشم پزشکی را نداشته باشند.

 

وی با عنوان این مطلب که تعرفه‌های پزشکی کارشناسی شده نیست، گفت: متأسفانه هرگز نظر ما را برای تعیین تعرفه‌ها نمی‌پرسند. در حالی که حرفه چشم پزشکی وابسته به تجهیزات است که هر روز در حال گران شدن است.

 

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، در ادامه به وضعیت سیل زدگان و احتمال بروز مشکلات چشمی افراد سیل زده اشاره کرد و افزود: احتمال آلودگی‌های عفونی چشم در این قبیل حوادث وجود دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------