اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

فواید آب گیلاس برای سلامت قلب و کنترل قندخون



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آب گیلاس
آب گیلاس به دلیل داشتن مواد مغذی ضروری نظیر پتاسیم و آنتی اکسیدان ها، دارای خواص متعددی برای سلامت است. 

به گزارش مهر، آب گیلاس می‌تواند به طرق مختلف به حفظ سلامت بدن کمک کند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

 

حفظ سلامت قلب

آب گیلاس سرشار از قدرتمندترین آنتی اکسیدان‌ها نظیر کورستین است. این آنتی اکسیدان می‌تواند به پیشگیری از آسیب اکسایشی ناشی از رادیکال‌های آزاد حاصل از کلسترول بد LDL کمک کند. از اینرو نوشیدن آب گیلاس بسیار برای سلامت قلب مفید است.

 

تسریع بهبود ماهیچه‌ها

آب گیلاس دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که به کاهش حوادث ناشی از آسیب به ماهیچه‌ها در حین ورزش کمک می‌کند و همچنین در درمان درد عضلانی تأثیر دارد. از اینرو نوشیدن آب گیلاس با بهبود مقاومت، کاهش التهاب، و کاهش میزان لیپیدهای اکسیدشده امکان بهبود سریع دردهای عضلانی را بعد از ورزش تسهیل می‌نماید.

 

مقابله با التهاب

مطالعات زیادی نشان داده اند که خواص آنتی اکسیدانی آب گیلاس می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از پوکی استخوان کمک کند. بیماران مبتلا به پوکی استخوان در مورد میزان مصرف این نوشیدنی با پزشک شأن مشورت نمایند.

 

کنترل میزان قندخون

آب گیلاس حاوی ترکیبات آنتوسیانین است که بر ژن‌های کنترل کننده متابولیسم پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها تأثیر می‌گذارد. همچنین به کاهش میزان کلسترول و مقابله با چربی شکمی کمک می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی نباید حاوی مواد شیرین کننده و افزودنی‌ها باشد چراکه به جای کنترل انسولین و قندخون، موجب افزایش آنها می‌شود.

 

تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی ضعیف موجب بروز مشکلات زیادی برای سلامت می‌شود. اما آب گیلاس آنتی اکسیدان و آنتی ویروس قوی ای است. فلاوونوئیدها، نوعی آنتی اکسیدان موجود در آب گیلاس، به مقابله با عفونت کمک می‌کنند. تحقیقات زیادی نشان داده اند که این مواد شیمیایی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد سیستم ایمنی داشته باشند.

 

خواب بهتر

آب گیلاس منبع طبیعی خوب ملاتونین است؛ هورمونی که به تنظیم الگوی خواب بدن کمک می‌کند. از اینرو این ملاتونین طبیعی موجود در آب گیلاس می‌تواند به ترغیب خواب بهتر کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------