اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ارتباط چاقی و افزایش خطر مشکلات قلبی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, چاقی
افراد چاق در معرض افزایش خطر اختلال آریتمی قلبی موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند که می تواند موجب بروز عوارضی نظیر نارسایی قلبی و سکته شود. 

به گزارش مهر، این مطالعه شامل بیش از ۶۷ هزار بزرگسال آمریکایی با میانگین سنی حدود ۴۴ سال بود که نیمی از آنها چاق بودند.

 

در طول ۸ سال پیگیری وضعیت این افراد، ۲.۷ درصد شرکت کنندگان چاق مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی شدند در صورتیکه ۱.۸ درصد افراد غیرچاق دچار این عارضه شدند. این وضعیت به معنای ۴۰ درصد ریسک بالاتر ابتلاء به این مشکل در افراد چاق است.

 

دکتر «اندرو فوی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در این باره می‌گوید: «در صورتیکه ابتلاء به هر دو مشکل چاقی و فیبریلاسیون دهلیزی هستید، درمان چاقی می‌تواند بهترین راه حل درمان و کنترل فیبریلاسیون دهلیزی تان باشد.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «همچنین اگر مبتلا به چاقی هستید کاهش وزن از طریق رژیم غذایی، ورزش یا حتی جراحی، به شما در کاهش ریسک ابتلاء به مشکلات مزمنی نظیر فیبریلاسیون دهلیزی کمک می‌کند.»

 

فیبریلاسیون دهلیزی، تپش نامنظم قلب است که می‌تواند از پمپاژ مناسب و درست خون جلوگیری کند. همین مسئله می‌تواند فرد را در معرض خطر نارسایی قلبی قرار دهد. همچنین ممکن است خون در قلب شما موجب تشکیل لختگی خون شود که می‌تواند منجر به سکته شود.

 

محققان تاکید می‌کنند نیاز به درمان چاقی در حفظ سلامت بیماران بسیار حائز اهمیت است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------