اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

معاون کل وزارت بهداشت : ۲۵ درصد دانش‌آموزان چربی خون بالا دارند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,وزارت بهداشت
معاون کل وزارت بهداشت گفت: از هر ۱۰ نوجوان، ۸ نفر کمتر از یک ساعت فعالیت ورزشی دارد و ۲۵ درصد دانش‌آموزان چربی خون بالا دارند.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مراسم سفیران سلامت دانش‌آموزی که در شهرری برگزار شد، اظهار داشت: از زحماتی که دوستان برای سلامت دانش‌آموزی کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.

 

وی گفت: افتخار دارم در خدمت نمایندگان سفیران سلامت دانش‌آموزی باشم که این افراد ۱۶ درصد دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند و نقش کلیدی در سلامت جامعه ایفا می‌کنند؛ سلامت نسل بعدی با رفتارهای دوران نوجوانی و دانش‌آموزی شکل می‌گیرد و بسیاری از رفتارهای پرخطر و غرب‌گرایانه مانند رفتارهایی نظیر چاقی و مصرف غذای ناسالم و تمایل به مصرف مواد مخدر و رفتار پرخطر جنسیتی در این سن شکل می‌گیرند.

 

حریرچی افزود: اقدامات مهمی در زمینه سلامت دانش‌آموزان شکل گرفته و بهبود زیادی داریم؛ از هر ۱۰ نوجوان ۸ نفر کمتر از یک ساعت فعالیت ورزشی دارد؛ ۲۵ درصد دانش‌آموزان چربی خون بالا دارند و از هر ۱۰ نوجوان یک نفر چاق، یک نفر اضافه وزن و دو نوجوان چاقی شکمی دارند.

 

وی گفت: ۲۵ درصد دانش‌آموزان به طور مرتب مسواک نمی‌زنند و یکی میان وعده ناسالم مصرف می‌کند؛ باید دست در دست هم دهیم تا رفتار خود را تصحیح کنیم و آن را به عادت و خصیصه تبدیل کنیم که معلمان و مسؤولان ور این زمینه نقش مهمی دارند.

 

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: ۸۰ درصد مرگ‌ومیرها به دلیل بیماری غیر واگیر است؛ ۳۲ درصد بالغینیک عامل روانپزشکی دارند که نیازمند مداخله است.

 

حریرچی گفت: در بالغین بالای ۴۰ سال شاخص پوسیدگی و پرکردن و کشیدن دندان حدود ۱۲ نفر است که دندان پوسیده دارند و ریشه آن رعایت نکردن بهداشت دهان در کودکی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------