اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

التیام سریع زخم با فناوری جوشکاری سلول‌های بنیادی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلول‌های بنیادی
با دستیابی بشر به فناوری جوشکاری سلول‌های بنیادی روش جدید و مؤثری برای التیام زخم‌های وسیع و مزمن برای اولین بار در جهان ابداع شده است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، در این روش با ایجاد تغییراتی در غشای بیرونی سلول‌های بنیادی، پیوند خوردن آنها به یکدیگر ممکن شده و زخم‌های خطرناک با سرعت بالایی بهبود می‌یابند.

 

محققان دانشگاه بریستول انگلیس این فناوری را که به hMSCs شهرت یافته، ابداع کرده‌اند. برای دستکاری غشای بیرونی سلول‌های بنیادی از آنزیمی به نام ترومبین استفاده می‌شود که یکی از اجزای کلیدی مورد نیاز در فرایند التیام زخم‌های بدن است.

 

در ادامه این روند، پروتئین خون انسان موسوم به فیبرینوژن که یک هیدروژل طبیعی است موجب پیوند خوردن سلول‌های بنیادی به یکدیگر می‌شود. طی این فرایند فیبرینوژن دو سلول بنیادی به یکدیگر می‌پیوندند و یک ساختار سلولی جدید سه بعدی شکل می‌گیرد.

 

از آنجایی که فرایند یادشده برای اتصال غشا و لایه‌های مختلف پوستی در بدن قابل استفاده است، دانشمندان قصد دارند از آن برای التیام زخم‌های مختلف بدن نیز استفاده کنند. آنها می‌گویند از این طریق می‌توان چسب‌های جراحی تولید کرد که به سرعت زخم‌های عمیق بدن را التیام می‌بخشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------