آنتی‌بیوتیک برای زنان با وسواس بیشتری تجویز شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آنتی‌بیوتیک
مطالعات اخیر نشان می‌دهد استفاده طولانی‌مدت از آنتی بیوتیک، خطر بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را در زنان افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری یونایتدپرس، بیماری‌های عفونی همواره تهدیدی جدی برای سلامتی محسوب می‌شوند. کشف آنتی بیوتیک به منزله انقلابی در درمان بیماری‌های عفونی و کاهش مرگ و میر ناشی از آن است، ولی استفاده طولانی مدت از این منبع دارویی عوارض جانبی جدی به همراه دارد.

 

پیگیری وضعیت سلامت و دارویی 36 هزار زن در آمریکا به مدت هشت سال، نشان می‌دهد استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

 

این مطالعه که به همت محققان دانشگاه تولین در نیو اورلئان صورت گرفته است، نشان می‌دهد زنان بالای 60 سالی که دوماه یا بیشتر آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که از آنتی بیوتیک استفاده نمی‌کنند، 32 درصد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند. این آمار برای زنان 40 تا 59 ساله 28 درصد گزارش شده است. هنوز آماری مبنی بر ارتباط مصرف آنتی بیوتیک در زنان 20 تا 39 ساله و بیماری‌های قلبی گزارش نشده است.

 

این مطالعه بر روابط علت و معلولی اشاره ندارد و فقط ارتباط مصرف آنتی‌بیوتیک با بیماری‌های قلبی در زنان را تایید می کند.

 

شایع‌ترین دلایل استفاده از آنتی‌بیوتیک در زنان، عفونت‌های تنفسی و مجاری ادراری و مشکلات دندانپزشکی است که باید تجویز آنتی‌بیوتیک با حساسیت بیشتری انجام شود.

 

محققان احتمال می‌دهند آنتی بیوتیک با اختلال در توازن جمعیت میکروبی روده و نابودی میکروب‌های مفید در افزایش التهاب و احتمال بروز بیماری‌های قلبی نقش دارد.

 

متخصصان به پزشکان توصیه می‌کنند تنها زمانی که واقعا به آنتی بیوتیک نیاز است آن را تجویز کنند.

 

نتایج این مطالعه در نشریه European Heart منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------