اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعرفه های ویزیت پزشکان را اعلام کرد. به گزارش خبرآنلاین، سعید کریمی معاون…

نمکی: بیمارستان مختص معتادان مبتلا به HIV احداث می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سعید نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در نشستی با ستاد مبارزه با مواد مخدر مقرر شد بیمارستان هایی برای پذیرش معتادان مبتلا به HIV، بیماری های خاص و زخم های باز و مزمن ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در حاشیه همایش دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در جمع خبرنگاران در مجموعه فرهنگی شقایق افزود: توافقات اولیه در این زمینه انجام شده و امید است حداکثر طی دو ماه آینده، ایجاد این محل ها به سرانجام برسد.

 

وی افزود: در تمام سیاست های حمایتی برای معتادان، دو نوع سیاست درمانی و پیشگیرانه بین وزارت بهداشت و بهزیستی باید مشترک باشد و آن این است که متجاهر مشکوک به اچ.آی.وی و زخم مزمن را در مرکز خاصی بستری کنیم.

 

 اجرای آزمایشی طرح توزیع متادون در داروخانه های منتخب

وزیر بهداشت گفت: در رابطه با متادون تراپی برای معتادان، مشکلاتی را در زمینه نحوه استفاده متادون داشتیم.

 

نمکی افزود: بنابراین در نشستی دو داروخانه را به عنوان محل پایلوت انتخاب کردیم تا این داروخانه ها متادون را با نسخه توزیع کنند تا از این طریق با عوارض سوءاستفاده از متادون مقابله کنیم.

 

وی اضافه کرد: اگر طرح آزمایشی توزیع متادون در این دو داروخانه موفقیت آمیز بود، این طرح در سطح ملی اجرا می شود.

 

تلاش برای ایجاد ردیف بودجه مستقل برای هزینه های اعتیاد

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوالی مربوط به پوشش هزینه های اعتیاد گفت: در این رابطه بحثی بین ما و بهزیستی مطرح است تا در نشست مشترکی با ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، وزارت کشور و بهزیستی هماهنگی شود تا سازمان برنامه و بودجه، ردیف مستقلی برای آن ایجاد کند.

 

نمکی در بخش دیگری از سخنانش به مساله روان درمانی معتادان اشاره کرد و افزود: هزار و 800 کارشناس روانی بالینی داریم که می توانیم از آنان در روان درمانی معتادان کمک بگیریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------