تابش های هسته ای موجب افزایش فشار خون می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, فشار خون
مطالعات اخیر محققان روسی نشان می‌دهد، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش‌های با دوز متوسط و کم هسته‌ای، منجر به افزایش فشار خون می‌شود.  

به گزارش  ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان روسی با بررسی جمعیت بزرگی از کارکنان نیروگاه‌های هسته ای دریافتند، قرار گرفتن طولانی مدت در برابر تابش‌های با دوز متوسط و کم منجر به افزایش فشار خون می‌شود. این مطالعه اولین بار است که تاثیرتابش‌های یونیزه با دوز کم را بر فشار خون مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

مطالعات قبلی تاثیر دوزهای بالای تابش و افزایش خطر بیماری‌های قلبی و مرگ ناشی از آن را ثابت کرد و مطالعات جدید نشان می‌دهد حتی دوز متوسط و کم نیز، بر فشار خون و از آن طریق سلامت سیستم قلب و عروق اثرگذار است.

 

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود.

 

فشار خون عارضه‌ای است که تقریبا از هر سه فرد بزرگسال، یک تن به آن مبتلاست و عامل اصلی بیماری‌های قلبی- عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می‌شود.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Hypertension منتشر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------