تاثیر سن پدر بر سلامت مادر باردار و نوزاد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,زایمان
به گفته محققان، مردانی که در سن بالا قصد پدرشدن دارند سلامت همسر و فرزندشان را در معرض خطر قرار می دهند. 

به گزارش مهر، طبق نتایج تحقیقات محققان دانشگاه راتگرز آمریکا، مردان نیز همانند زنان دارای سن بیولوژیکی هستند. مردانی که در سن بالا قصد پدرشدن دارند، همسرشان را در معرض ریسک بالا عوارض بارداری نظیر دیابت بارداری، پره اکلامپسی (فشارخون بالا) و زایمان زودهنگام قرار می‌دهند.

 

محققان با بررسی ۴۰ سال مطالعه در مورد تأثیر سن والدین بر قدرت باروری، بارداری و سلامت کودکان، عنوان می‌کنند مردانی که سن پدرشدن شأن را به تأخیر می‌اندازند باید با پزشک مشورت کنند.

 

«گلوریا بچمن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «درحالیکه کاملاً پذیرفته شده است که تغییرات فیزیولوژیکی که بعد از سن ۳۵ سال در زنان رخ می‌دهد می‌تواند بر بارداری و سلامت کودک تأثیر گذارد، اما اکثر مردان باور ندارند که افزایش سن می‌تواند تأثیر مشابهی هم بر آنها داشته باشد.»

 

محققان دریافتند مردان بالا ۴۵ سال شاهد کاهش قدرت باروری بوده و همسرشان را در معرض ریسک بالا عوارض بارداری نظیر دیابت بارداری، فشارخون بارداری و زایمان زودهنگام قرار می‌دهند.

 

همچنین مطالعات نشان داد نوزادان دارای پدر سن بالا در معرض ریسک بالا تولد زودرس، تولد دیرهنگام، وزن پایین در هنگام تولد، موارد بیشتر تشنج و نقایص هنگام تولد نظیر بیماری قلبی مادرزادی و شکاف سقف دهان هستند.

 

با بزرگ‌تر شدن این کودکان، آنان با احتمال افزایش ابتلاء به سرطان‌های دوره کودکی، اختلالات شناختی و روانی، و اوتیسم قرار می‌گیرند.

 

محققان علت اکثر این مشکلات را ناشی از کاهش طبیعی میزان تستوسترون و کاهش کیفیت اسپرم می‌دانند که با افزایش سن اتفاق می‌افتد.

 

محققان همچنین دریافتند این مشکلات در مواردی که سن همسر کمتر از ۲۵ سال باشد به مراتب بیشتر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------