جستجوی حداقل ۲میلیون بیمار جدید مبتلا به فشارخون با اجرای یک برنامه ملی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کیانوش جهانپور
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت در کشور، گفت: بسیج ملی فشار خون، طرح بسیار بزرگ و با گستره وسیعی است و در این مسیر نباید از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها و شهرستان‌ها در حوزه آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به جامعه غفلت کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباط زنده ویدیویی با مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: نسخه وزارت بهداشت برای اطلاع رسانی و تولید محتوا در بسیج ملی کنترل فشار خون برای کل کشور و دانشگاه های علوم پزشکی لزوما نسخه واحد نیست و در هر منطقه می‌توان و باید با زبان و گویش و فرهنگ مردم آن منطقه، پیام‌ها را منتقل کرد.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری‌ها و جلسات بسیار خوبی با مدیران و مسئولان سازمان صدا و سیما و خبرگزاری‌های عمده کشور داشته‌ایم و ظرفیت صدا و سیمای استان‌ها در این راستا فعال‌تر می شود.

 

جهانپور افزود: بر اساس آمارها، در سال ۹۶ در کشور ۹۷ هزار نفر بر اثر بیماری های مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده‌اند و باید توجه همگانی به این بیماری معطوف شود و همه دستگاه‌ها نیز در کنترل و پیشگیری از آن به وزارت بهداشت کمک کنند.

 

رییس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون یادآور شد: بسته اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون شامل محتوای علمی و آموزشی، لوگو، پوستر و شعار واحد در سایت معاونت بهداشت وزارت بهداشت بارگذاری شده و یا برای کارگروه‌های استانی و شهرستانی ارسال شده و خوشبختانه کار اطلاع رسانی به جامعه از روزهای گذشته در دانشگاه‌های مختلف آغاز شده است.

 

جهانپور با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشار خون در دو فاز اطلاع رسانی و سنجش فشار خون، اجرایی می‌شود، افزود: در فاز اول اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون به دلیل همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و به ویژه جمعیت هدف یعنی افراد ۳۰ تا ۷۰ سال و زنان باردار در دستور کار قرار دارد، اما از یک روز بعد از عید سعید فطر تا ۱۵ تیرماه، فاز عملیاتی و اجرایی این بسیج ملی یعنی سنجش فشار خون در ایستگاه‌های سلامت و نقاط تعیین شده کشور انجام می‌شود.

 

بنابر اعلام وبدا، وی از بیماری های غیرواگیر به عنوان عمده‌ترین دلیل مرگ مردم ایران یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل بیماری‌های غیرواگیر، فشار خون و عدم کنترل آن است. بنابراین در بسیج ملی کنترل فشار خون به دنبال شناسایی حداقل ۲ میلیون بیمار جدید مبتلا به فشارخون هستیم و این بیماران پس از تشخیص، به سطوح بعدی ارجاع می‌شوند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------