اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تاکید WHO بر اهمیت ورزش و رژیم غذایی در پیشگیری از زوال عقل



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,زوال عقل
سازمان بهداشت جهانی (WHO) طی دستورالعمل جدیدی بر اهمیت رژیم غذایی مدیترانه‌ای و ورزش کردن در پیشگیری از زوال عقل (دمانس) تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان بهداشت جهانی در اولین دستورالعمل جهانی که به منظور کاهش خطر ابتلا به زوال عقل منتشر کرده، تاکید کرده‌ است: فعالیت بدنی در کنار رژیم غذایی مناسب و خودداری از استعمال سیگار و مصرف برخی مکمل‌ها می‌تواند بهترین راهکار برای مقابله با این بیماری باشد.

 

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی طی بازبینی شواهد موجود از تاثیر سبک زندگی بر احتمال ابتلا به زوال عقل به این نتیجه دست یافتند که این بیماری پیامد اجتناب‌ناپذیر و طبیعی افزایش سن نیست.

 

درحالیکه سازمان بهداشت جهانی پیش از این دستورالعملی را در رابطه با بیماری زوال عقل صادر کرده بود، این اولین بار است که گزارشی در مورد اقدامات لازم برای کاهش خطر ابتلا به این اختلال تهیه شده‌ است.

 

کارشناسان در این گزارش به ۱۲ حوزه تاثیرگذار اشاره کردند که در نظر گرفتن آن‌ها می‌تواند تفاوت‌های چشمگیری داشته باشد. به گفته کارشناسان درحالیکه افزایش سن مهم‌ترین فاکتور خطرزا در تحلیل رفتن قدرت حافظه است، بهبود سلامت عمومی نکته کلیدی در پیشگیری از این بیماری است.  

 

محققان با تاکید بر تاثیر ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از زوال عقل اظهار داشتند: رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از پروتئین ماهی، میوه‌ها، سبزیجات، خشکبار و روغن زیتون است می‌تواند در پیشگیری از این بیماری بیشترین تاثیر را داشته باشد. هرچند، شواهد کافی از تاثیر مولتی‌ویتامین‌ها، امگا ۳ و مکمل‌های دیگر در پیشگیری از ابتلا به زوال عقل وجود ندارد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، همچنین کنترل فشار خون، خودداری از استعمال سیگار و مواد الکلی به افراد سالم کمک می‌کند تا خود را در برابر ابتلا به زوال عقل حفظ کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------