اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کنترل ریزش ارثی مو باید از نوجوانی آغاز شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ریزش ارثی مو
محققان آلمانی معتقدند که هیچ وقت برای درمان ریزش ارثی مو دیر نیست. اگر فردی از ریزش ارثی مو رنج می‌برد باید هر چه سریع‌تر درمان را آغاز کند. 

به گزارش مهر، در این تحقیقات عنوان شده است که نوشیدن قهوه با مصرف موضعی کافئین تفاوت‌های زیادی دارد. چرا که در هنگام نوشیدن قهوه ابتدا نوشیدنی مصرف شده از سیستم گوارشی گذر کرده و سپس توسط سایر اعضا جذب و در بدن توزیع می‌شود. در این پروسه مقدار بسیار کمی از کافئین توسط پوست سر و ریشه‌های مو جذب می‌شود که ناکارآمد است و به هیچ وجه با ورود موضعی کافئین به پوست سر برابری نمی‌کند.

 

تحقیقات یک مؤسسه آلمانی نشان داده است که نوشیدن ۵۰ فنجان قهوه در روز هم نمی‌تواند کافئین مورد نیاز ریشه‌های مو را تأمین کند.

 

هرچه زمان ماندن شامپوها و لیکوئیدهای حاوی کمپلکس کافئین بر روی پوست سر بیشتر باشد، کافئین تأثیر خود را بهتر نشان خواهد داد، با این وجود این مسئله می‌تواند در پوست سر حساس عاملی برای ایجاد التهاب باشد.

 

شما باید به صورت تجربی دریابید که آیا پوست سرتان نسبت به باقی ماندن شامپو برای مدت زیاد در سطح آن حساس است یا خیر. ولی زمانی که توصیه می‌شود، دو تا پنج دقیقه است. و به صورت معمول در این محدوده زمانی کمپلکس کافئین می‌تواند ریشه‌های مو را تحریک و فعال کند.

 

محققان آلمانی دریافته‌اند که بازساز ی و برقراری مجدد سیکل انرژی در ریشه‌های مو به زمان خاص خود نیاز دارد و در مواردی که فرد دچار ریزش‌های شدید مو است، باید حدوداً مدت زمان سه تا چهار ماه به پروسه درمانی خود با استفاده از شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین به صورت منظم ادامه دهد تا شاهد افت چشمگیر در ریزش موهای خود باشد.

 

بسیاری از آقایان معضل استفاده از حالت دهنده مو در دوره زمانی استفاده از محصولات درمانی را دارند. بر اساس نتایج این تحقیقات، پس از استفاده از تونیک‌های درمانی یا شامپوهای دارای کمپلکس کافئین و انجام ماساژ باید حدوداً سه دقیقه برای جذب کامل مواد فعال کننده صبر کرد و سپس می‌توان از سایر حالت دهنده‌های مو مثل، ژل، ژل واکس یا اسپری‌های حالت دهنده دیگر استفاده کرد. اما باید بدانیم این ادعا تأثیرات منفی حالت دهنده‌ها بر میزان مقاومت ریشه مو را کتمان نمی‌کند.

 

محققان آلمانی معتقدند که هیچ وقت برای درمان ریزش ارثی مو دیر نیست. اگر فردی از ریزش ارثی مو رنج می‌برد باید هر چه سریع‌تر درمان را آغاز کند. در مردان اصولاً با ورود به سن بلوغ، ترشح مرتب هورمون تستسترون انجام می‌گیرد که باعث سستی ریشه‌های مو و ریزش زود هنگام آنها می‌شود. به این ترتیب توصیه می‌شود برای پیشگیری از ریزش ارثی مو از دوران نوجوانی شروع به مصرف شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------