کشف نقطه ضعف مهم ویروس سرماخوردگی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس سرماخوردگی
محققان می گویند با کشف نقطه ضعفی جدید و مهم در ویروس سرماخوردگی راه برای مقابله با این بیماری مسری و بسیار شایع در جهان هموار می شود. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، محققان می گویند با کشف نقطه ضعفی جدید و مهم در ویروس سرماخوردگی  راه برای مقابله با این بیماری مسری و بسیار شایع  در جهان هموار می شود.

 

گروهی از پژوهشگران اروپایی با همکاری یکدیگر ضعف تازه ای را در ویروس سرما خوردگی یافته اند که مانع از آلوده شدن سلول های بدن به این ویروس می شود و راه را برای مقابله جدی با بیماری هایی مانند سرماخوردگی، مننژیت یا فلج اطفال هموار می سازد.

 

ویروس هایی که این بررسی بر روی آنها صورت گرفته به ویروس های پیکرونا شهرت دارند و داروی جدیدی که برای مقابله با آنها تولید شده می تواند خود را بر روی سطح ویروس قرار داده و با این کار از ورود ان به سلول های بدن و عفونی کردن آنها جلوگیری کند. داروی یادشده در واقع مانع از تغییر ابعاد و ظاهر ویروس ها می شود و این امر ورود آنها به سلول های بدن را ناممکن می کند.

 

البته هنوز احتمال مقاومت ویروس ها در برابر این روش درمانی هم وجود دارد و پژوهشگران در تلاش هستند داروی جدید خود را به گونه ای طراحی کنند که هرگونه امکان فریب کاری ویروس ها و تغییر شکل توسط آنها برای نفوذ به دیگر سلول ها منتفی شود. محققان امیدوارند در آینده ای نزدیک این روش درمانی را تکمیل کرده و داروهایی را بر مبنای آن روانه بازار کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------