بطری‌های پلاستیکی را دوباره پر نکنید!



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بطری‌های پلاستیکی
در حالی که اکثر افراد تصور می‌کنند پر کردن دوباره بطری‌های یکبار مصرف پلاستیکی با آب، اقدامی سازگار با محیط زیست است، کارشناسان هشدار داده‌‌‌‌‌اند خطرات این کار می‌تواند بسیار بیشتر از منافعش باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، بیسفنول آ که معمولا با BPA شناخته می‌شود، یک ماده شیمیایی است که برای تولید پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده شیمیایی مضر می‌تواند مشکلات عمده سلامتی از جمله ابتلا به سرطان، ناباروری و عدم تعادل هورمونی را به همراه داشته باشد.

 

اما خطرات احتمالی بطری‌های پلاستیکی به همین جا ختم نمی‌‌شود. در مطالعه‌‌ای که توسط محققان دانشگاه ایالتی نیویورک در فردونیا روی بیش از ۲۶۰ بطری پلاستیکی انجام شد، مشخص گردید که ۹۳ درصد از این بطری‌‌ها حاوی میکروپلاستیک‌‌ها یا ذرات پلاستیکی بسیار کوچک هستند. علاوه بر این، بطری‌‌های پلاستیکی آب معدنی از پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده‌اند و وقتی گرم شوند دو ماده شیمیایی آنتیموان و بیسفنول آ را آزاد می‌کنند.

 

نکته مهم در رابطه با بطری‌های پلاستیکی این است که آنها هم مانند تمام ظروف مخصوص نوشیدن، با دهان و دست ما و میکروب‌های آنها در تماس هستند. دهانه این بطری‌ها بسیار کوچک است و تمیز کردن آنها را دشوار می‌‌کند. محیط مرطوب دهانه این بطری‌‌ها می‌‌تواند محلی برای رشد و پرورش باکتری‌‌ها باشد.

 

از پر کردن دوباره بطری‌‌های پلاستیکی یک بار مصرف بپرهیزید. بهتر است بطری‌‌های بدون BPA را انتخاب کنید و اگر قصد حمایت از محیط زیست و ارتقای سلامت خود را دارید، سراغ بطری‌‌های شیشه‌‌ای برای مصرف نوشیدنی‌‌ها بروید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------