شناسایی مواد غذایی تازه ای که به رفع افسردگی کمک می کنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,افسردگی
گروهی از محققان ژاپنی موفق به شناسایی مواد غذایی تازه ای شده اند که استفاده از آنها به حفظ بهداشت روانی کمک کرده و برای مقابله با مشکلاتی همچون افسردگی مفید است. 

به گزارش فارس به نقل از مدیکال نیوز، تحقیقات پژوهشگران ژاپنی نشان می دهد که گروهی از دیپیتیدها موسوم به Leucine-Histidine (LH) برای مقابله با التهاب یاخته هایی موسوم به میکروگلیا بسیار مفید هستند. میکروگلیا یاخته‌هایی کوچک و غیرعصبی و میان‌بافتی با منشأ میان‌پوستی هستند که نقش مهمی در مقابله با افسردگی دارند.

 

 

 

دپیتیدهای ال اچ در غذاهای تخمیر شده مانند پنیر آبی و ناتو (لوبیای سویا تخمیر شده) یافت می شوند و بنابراین میل کردن چنین غذاهایی می تواند به کاهش افسردگی افراد کمک کند. این روش، در مقایسه با مصرف انواع قرص و دارو شیوه ای کاملا ایمن برای حفظ بهداشت روانی افراد محسوب می شود.

 

گفتنی است که افسردگی یکی از مهم ترین اختلال های روانی در افراد مختلف در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان محسوب می شود و بخش اعظم روش های درمانی مبتنی بر روانشناسی و مصرف دارو در جهان برای درمان بیماری مذکور بی نتیجه می ماند.

 

اتکا به میکروگلیا دستاورد مهمی به منظور مقابله با افسردگی است. این سلول‌ها اولین گروه از سلول‌های دستگاه عصبی مرکزی هستند که در مقابل آسیب‌ها، عفونت‌ها و واکنش‌های التهابی مغزی نظیر بیماری آلزایمر، مالتیپل اسکلروزیز (ام اس)، انسفالوپاتی و بیماری‌های پریونی وارد عمل می شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------