اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

عوارض داروی بیماری مثانه برای سلامت چشم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,داروی بیماری مثانه
پزشکان به شواهد بیشتری دست پیدا کردند که نشان‌دهنده ارتباط نوعی داروی رایج برای بیماری مثانه با بروز عارضه چشمی تهدید کننده بینایی است.

به گزارش ایسنا، دارویی که از دهه‌ها قبل در درمان بیماری‌های مربوط به مثانه کاربرد گسترده‌ای داشته می‌تواند برای سلامت شبکیه چشم خطرناک باشد.

 

سال گذشته نتایج گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که مصرف المیرون (Elmiron) با آسیب دیدن شبکیه چشم همراه است و به همین دلیل گروهی از محققان به بررسی روی تعدادی بیمار در ایالت کالیفرنیا پرداختند.

 

آنان دریافتند حدود یک چهارم از بیمارانی که در معرض این دارو قرار داشته‌اند با نشانه‌های مشخصی از آسیب دیدگی چشمی مواجه بوده‌اند. همچنین این سمی بودن دارو می‌تواند به شکل‌های دیگری از بیماری‌های شبکیه‌ای از قبیل دژنراسیون ماکولا خود را نشان دهد.  

 

سیستیت بینابینی (سندرم مثانه دردناک) موجب درد مزمن در مثانه و ناحیه لگن می‌شود. بیش از یک میلیون نفر در آمریکا که بیشتر آنان را زنان تشکیل می دهند به این عارضه مبتلا هستند. المیرون تنها دارویی است که سازمان غذا و داروی امریکا آن را برای این بیماری تایید کرده‌ است.

 

سال گذشته پزشکان یک مرکز چشم‌پزشکی در شهر آتلانتای آمریکا به بررسی روی شش بیمار پرداختند که برای مدت ۱۵ سال از داروی المیرون مصرف کرده بودند. این پزشکان مشاهده کردند که بخش ماکولای شبکیه چشم این بیماران دچار تغییرات غیرمعمولی شده‌ است.

 

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان این تغییرات غیرمعمول می‌تواند نشانه هشداردهنده‌ای از مصرف طولانی مدت داروی المیرون باشد که به شبکیه چشم آسیب رسانده است.   

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------