اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مصرف هم‌زمان ویتامین‌ B-۶ و B-۱۲ خطر شکستگی لگن را افزایش می‌دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویتامین‌
مطالعات جدید محققان دانشگاه اسلو در نروژ نشان می‌دهد مصرف افراطی هم‌زمان ویتامین‌های B-۶ و B-۱۲ خطر شکستگی لگن را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، ویتامین‌ها برای سلامتی ضروری هستند؛ ولی مصرف بی‌رویه برخی ویتامین‌ها مضر است. محققان معتقدند مصرف ناکافی یا اضافی تمام مواد معدنی و ویتامین‌ها مشکلاتی را برای سلامتی به همراه دارد. با توجه به اینکه مکمل‌های معدنی و ویتامین در سراسر دنیا بسیا محبوب هستند، محققان به بررسی تاثیر ویتامین‌ها بر خطر شکستگی لگن پرداختند. در این راستا ویتامین‌های گروه B، به ویژه B-۶ و B-۱۲ که در عملکرد بخش‌های مختلف بدن تاثیر فراوانی دارند مورد توجه قرار گرفتند. محققان با بررسی اطلاعات شش هزار و ۸۳۷ نفر دریافتند خطر شکستگی استخوان لگن در افرادی که به طور افراطی ویتامین‌های B-۶ و B-۱۲ مصرف می‌کنند بیشتر است.

 

این مطالعه با تمرکز بر داوطلبان زن نشان می‌دهد خطر شکستگی لگن در زنانی که به طور همزمان از مقادیر بالای این دو ویتامین استفاده می‌کنند، در مقایسه با زنانی که مصرف متعادلی دارند، ۵۰ درصد بیشتر است. در ادامه آمده است مصرف افراطی این ویتامین‌ها معمولا توسط مکمل‌ها روی می‌دهد و رژیم غذایی ویتامین‌ها را در حد متعادل در اختیار بدن قرار می‌دهد. این مطالعه بر مصرف افراطی همزمان این دو ویتامین تاکید دارد. محققان تاثیر این ویتامین بر هورمون‌ها را دلیل این عارضه می‌پندارند.

 

نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------