اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

خواب شبانه جوانان در معرض سرب دچار اختلال می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,خواب شبانه
محققان دریافتند جوانانی که در معرض سرب قرار می گیرند به سختی خواب شبانه خوبی خواهند داشت که بر توانایی های شناختی آنها تاثیر می گذارد.

به گزارش مهر، این مطالعه شامل ۳۹۵ شرکت کننده بود که در پروژه مطالعاتی «قرارگیری در معرض آلاینده های زیست محیطی در مکزیک» شرکت کرده بودند. این گروه از بدو تولد در پروژه شرکت کرده و تا سن ۲۵ سالگی تحت نظر بودند.

 

میزان سرب خون شرکت کنندگان از سن ۱ تا ۴ سالگی اندازه گیری شد. میانگین طول مدت خواب، انقطاع در خواب و حرکت در طول مدت خواب بین سنین ۹ تا ۱۸ سال بررسی شد.

 

«اریک جنسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میشیگان، در این باره می گوید: «ما دریافتیم بین میزان قرارگیری بیشتر در معرض سرب در دوره کودکی و کوتاه تر شدن طول خواب در دوره نوجوانی ارتباط وجود دارد.»

 

وی در ادامه می افزاید: «افراد دارای بیشترین میزان سرب در خون شان به طورمیانیگن ۲۳ دقیقه طول خواب کوتاه تری داشتند.»

 

همچنین مشخص شد میزان سرب بیشتر در خون با انقطاع بیشتر در خواب و حرکت بیشتر در طول خواب در نوجوانان زیر ۱۴ سال مرتبط است.

 

محققان درصدد بررسی تاثیر قرارگیری در معرض سرب و طول مدت خواب بر توانایی شناختی در کودکان هستند و قصد دارند سایر الاینده ها را هم مورد بررسی قرار دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------