اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چاقی با 13 نوع سرطان مرتبط است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, چاقی
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه ۹۰ درصد سرطان‌ها ناشی از اضافه وزن است گفت: چاقی با ۱۳ نوع سرطان مرتبط است.

 به گزارش ایرنا، "محمدحسین مصدق" روز یکشنبه به مناسبت هفته جهانی غذا و دارو (۲۶_ ۲۰) در جمع خبرنگاران افزود: شیوع ۶۲ درصد سرطان رحم ، ۳۱ درصد مثانه و پنج درصد پستان ناشی اضافه وزن و چاقی است.

 

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد دانش آموزان استان چاق هستند اظهار داشت: علاوه بر سرطان‌ها ،سکته‌های قلبی و مغزی، فشارخون و دیابت با چاقی ارتباط مستقیم دارد.

 

مصدق در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سالانه ۳۶ میلیارد تومان صرف خرید انسولین در استان می شود تصریح کرد: افراد با حفظ سلامتی ، تحرک و تغذیه می توانند مصرف انسولین را کاهش دهند.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد افزود: به ازای هر کیلوگرم کاهش وزن ،پنج درصد ابتلا به دیابت در فرد کاهش می یابد زیرا چاقی منشاء همه بیماری‌ها است.

 

وی به شهروندان توصیه کرد: سوء استفاده در زمینه پزشکی گسترده شده و افراد بسیاری بدون هیچ تخصص، تجربه و مدرک معتبر علمی به ویزیت بیماران پرداخته و نسخه می پیچند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------