اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

اضافه وزن در دهه دوم زندگی منجر به مرگ زودهنگام می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,اضافه وزن
به گفته محققان، اضافه وزن از جوانی تا اواسط بزرگسالی با افزایش ریسک مرگ مرتبط است. 

به گزارش مهر، محققان هشدار می دهند اضافه وزن از اواسط دهه ۲۰ تا میانسالی با افزایش مرگ زودهنگام مرتبط است. همچنین کاهش وزن در سنین سالمندی هم خطرناک است.

 

محققان چینی عنوان می کنند: «نتایج این مطالعه بر اهمیت حفظ وزن عادی و نرمال در طول بزرگسالی، بخصوص پیشگیری از اضافه وزن در اوایل بزرگسالی، به منظور پیشگیری از مرگ زودهنگام در سنین بالاتر تاکید دارد.»

 

در این مطالعه، محققان رابطه بین تغییرات وزن را در طول بزرگسالی و نرخ مرگ و میر بررسی کردند. این بررسی شامل ۳۶,۰۵۱ فرد ۴۰ سال به بالا بود که وزن و قدشان در ابتدای مطالعه اندازه گیری شد. سپس وزن شان در جوانی (۲۵ سالگی) و اواسط بزرگسالی (میانگین ۴۷ سال) اندازه گیری شد.

 

مرگ این افراد در طول مدت میانگین ۱۲ سال ثبت شد که تعداد ۱۰,۵۰۰ مرگ بود.

 

محققان بعد از بررسی فاکتورهای تاثیرگذار دریافتند افرادی که در طول زندگی بزرگسالی چاق مانده بودند دارای بالاترین نرخ مرگ و میر بودند درحالیکه افرادی که در طول این مدت اضافه وزن داشتند نرخ مرگ و میرشان خیلی کمتر بود.

 

همچنین آنها دریافتند با مسن تر شدن افراد، ارتباط بین اضافه وزن و مرگ و میر کاهش می یابد، درحالیکه ارتباط بین کاهش وزن از اواسط تا اواخر بزرگسالی، قویتر و بیشتر می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------