ژن درمانی برای مقابله با بیماری دردناک پوستی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ژن درمانی
محققان ایرلندی برای درمان یک بیماری دردناک پوستی به استفاده از روش ژن درمانی روی آورده اند.

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، بیماری پروانه ای یا ایی بی یکی از بیماری های ارثی درناک بافت های پوست است که ناشی از یک جهش ژنتیکی است و حتی می تواند منجر به مرگ شود. حال محققان برای مداوای این بیماری به ژن درمانی متوسل شده اند.

  

مبتلایان به بیماری پروانه ای با تاول های دردناک در سطح پوست خود مواجه هستند که علت آن کمبود نوعی پروتئین برای پیوند زدن لایه های مختلف پوست و یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن است. پوست مبتلایان به ایی بی به شدت شکننده است و با کوچکترین خراشی لایه لایه شده و کنده می شود و احتمال ابتلای این افراد به سرطان پوست هم زیاد است.

 

ده ها هزار نفر در کشورهای مختلف جهان به این بیماری مبتلا هستند و حالا محققان دانشگاه دوبلین با ژن درمانی بهبود و ارتقای سلول های آسیب دیده و مشکل آفرین را آغاز کرده اند. از این طریق می توان بیماری مذکور را به صورت دائمی درمان کرد و این در حالی است که تا به امروز هیچ روش درمان قطعی برای این بیماری وجود نداشته است.

 

ژن درمانی نیاز به جراحی برای درمان این بیماری خطرناک را برطرف می کند و با حذف و بهبود سلول های آسیب دیده شرایط پوست را برای همیشه به حالت عادی باز می‌گرداند. البته هنوز برای نهایی کردن این روش درمانی و کاهش هزینه‌های آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------