ورزش با معده خالی به مبارزه با دیابت نوع دو کمک می‌کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ورزش
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش کردن با معده خالی به مردم در کنترل سطح قند خونشان و دیابت نوع دو کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل، بر اساس نتایج این مطالعه که بر روی ۳۰ مرد چاق و یا دارای اضافه وزن انجام شد، بدن افرادی که با شکم خالی و پیش از خوردن غذا ورزش می‌کنند در استفاده از انسولین کارآمدتر می‌شود .

 

محققان دانشگاه های «باث»و «بیرمینگهام» انگلیس در این مطالعه افراد را به دو گروه تقسیم کردند؛ به مدت ۶ هفته یک گروه پیش از ورزش و گروه دیگر پس از ورزش صبحانه خوردند. همه شرکت‌کنندگان نیز  قبل از ساعت ۸ شام ‌می‌خوردند.

 

ورزش‌ها نیز شامل سه بار در هفته دوچرخه‌سواری و هر بار به مدت ۵۰ دقیقه و با نظارت یک محقق بوده است. هم‌چنین هیچ قاعده‌ای در مورد رژیم غذایی این افراد غیر از محدودیت زمانی صبحانه و شام وجود نداشت.

 

این مطالعه نشان داد که عضلات افراد گروهی که که پیش از صرف صبحانه ورزش می کردند، نسبت به افرادی که پس از صرف صبحانه ورزش می کردند، نسبت به انسولین حساس تر بود. این به آن معنی است که این افراد برای کاهش سطح قند خون به مقادیر کمتری انسولین نیاز دارند که این امر به اصطلاح «حساسیت نسبت به انسولین» خوانده می‌شود.

 

افرادی که حساسیت پایینی نسبت به انسولین دارند که به آن «مقاومت نسبت به انسولین» گفته می‌شود به مقادیر بیشتری انسولین نیاز داشته و ممکن است دچار دیابت شوند. این افراد هم‌چنین می‌توانند به مشکلاتی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا نیز مبتلا شوند.

 

به گفته متخصصان افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به انسولین دارند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو و افرادی که نسبت به انسولین مقاومت دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

 

اگر چه هر دو گروه در این مطالعه به یک میزان وزن کم کرده و به یک میزان به تناسب اندام دست یافتند اما حساسیت نسبت به انسولین در گروهی که پیش از صرف صبحانه ورزش می‌کردند، بیشتر تقویت شده بود. 

 

این مطالعه هم‌چنین نشان داد که عضلات افرادی که در گروهی قرار داشتند که قبل از صرف صبحانه ورزش می کردند، پروتئین‌ های کلیدی بیشتری برای انتقال گلوکز از جریان خون به عضلات داشتند. این افراد هم‌چنین دو برابر بیشتر از گروهی که پس از صبحانه ورزش می‌کردند، چربی‌سوزی داشته‌اند. این به آن معنا است که چربی بیشتری را به عنوان سوخت مصرف می‌کنند، زیرا سطح انسولین آن‌ها پایین‌تر است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------