اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کشف ویروس جدیدی در خوک دانشمندان را شگفت زده کرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,خوک
محققان موفق به کشف نوعی ویروس جدید در مدفوع خوک شده اند که برای بازتکثیر و انتشار از شیوه ای کاملا متفاوت بهره می گیرد. 

به گزارش فارس به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، تمامی ویروس ها برای تداوم حیات و بازتکثیر و انتقال خود نیاز به یافتن یک میزبان دارند. اما محققان نوعی ویروس را در مدفوع خوک شناسایی کرده اند که به هیچ وجه از توانایی لازم برای نفوذ به سلول میزان برخوردار نیست.

 

بررسی یادشده که توسط گروهی از پژوهشگران ژاپنی انجام شده، نشان می دهد ویروس یادشده از ابزاری به منظور آلوده کردن ارگانیسم های مختلف و تکثیر خود بدین شیوه برخوردار نیست. آنان می گویند ویروس های نوترکیب مذکور این امکان را دارند که به روشی جدید با میزبان خود ارتباط برقرار کنند.

 

 

 

ویروس تازه شناسایی شده که فعلا EV-G نام گرفته، متعلق به خانواده ای از ویروس ها موسوم به Picornaviridae است و به جای نفوذ مستقل به درون سلول میزبان برای اقامت و تکثیر، با یک ویروس کمکی دیگر برای دسترسی به سلول میزبان همدست می شود. هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه شرایطی موجب می شود تا دو ویروس برای نفوذ به سلول میزان با هم همکاری کنند.

 

کشف این سیستم جدید دانشمندان را شگفت زده کرده و آنها می گویند با بررسی عملکرد این ویروس شاید بتوان در آینده به راز وقوع برخی عفونت ها و بیماری ها در انسان ها و حیوانات پی برد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------