اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سرطان سینه تهاجمی عامل افزایش خطر ابتلا به سرطان های دیگر در زنان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان سینه
مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که بین دو غربالگری عادی مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده می شوند با افزایش ریسک سایر انواع سرطان ها هم روبرو هستند.

 به گزارش مهر، سرطان سینه ای که بین دو غربالگری عادی که هر ۱۲ ماه یکبار انجام می شود، تشخیص داده می شود حاکی از پیشرونده بودن و تهاجمی بودن سرطان است.

 

در این مطالعه، محققان موسسه کارولینسکا سوئد داده های مربوط به حدود ۱۵ هزار بیمار مبتلا به سرطان سینه را بررسی کردند. از بین این تعداد، ۱۷۷۲ بیمار مبتلا به سرطان سینه تهاجمی بودند.

 

پژوهشگران دریافتند زنان مبتلا به سرطان سینه تهاجمی احتمالا قبلا یا بعد از آن با ابتلا به نوع دیگری از سرطان نظیر ریه، روده و پوست روبرو بودند.

 

در مقایسه با زنان فاقد سرطان سینه تهاجمی، این بیماران که مبتلا به نوع دیگری از سرطان هم بودند سه برابر بیشتر دارای سابقه خانوادگی ابتلا به انواع سرطان ها بودند.

 

«فلیکس گراسمن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مسئله بیانگر این است که جهش های نادر ژنتیکی در سرطان های این افراد نقش دارند.»

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر برای شناسایی جهش های نادر ژنتیکی مرتبط با این نوع سرطان های تهاجمی تاکید دارند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------