شناسایی دقیق تر سازوکارهای کنترل فشار خون



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, فشار خون
در مورد سازوکارهای کنترل فشار خون ابهامات زیادی وجود دارد و انجام یک تحقیق جدید علمی به شناسایی این سازوکارها کمک کرده است. 

به گزارش فارس به نقل از مدیکال نیوز، تا به امروز عوامل مختلفی در زمینه کنترل فشار خون دخیل دانسته شده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که کدامیک از آنها برای کنترل فشار خون نقش کلیدی ایفا می کنند و انجام یک بررسی علمی به حل این چالش کمک کرده است.

 

تحقیقات تازه پژوهشگران ژاپنی نشان می دهد یک غشای دریافت کننده مواد غذایی مختلف در بدن موسوم به APJ که معمولا در بافت های قلبی و عروقی وجود دارد، بر ایجاد فشار خون تاثیرگذار است و همین طور اختلال در آن می تواند به قلب هم آسیب بزند. همچنین مشکلات APJ بر عملکرد عضلات نیز تاثیر منفی می گذارد و آزمایش‌هایی که در این زمینه بر روی موش ها انجام شده، موضوع مذکور را ثابت می کند.

 

 APJ از جمله گیرنده های پروتئینی در بدن انسان است که در سطح خارجی غشای سلول‌ها قرار دارد و می تواند وانوزین دی فسفات (GDP) را به گوانوزین تری ‌فسفات (GTP) تبدیل کند؛ گوانوزین تری ‌فسفات زنجیره‌ای از واکنش‌ها را آغاز می‌کند، نتیجه نهایی، انتقال پیام‌های مختلف به داخل سلول و ایجاد تغییراتی در عملکرد آن است. انجام صحیح بسیاری از فعالیت های بدن به عملکرد صحیح APJ بستگی دارد و بسیاری از داروها مانند انتی هیستامین ها هم با کمک این گیرنده به درستی وارد بدن می شود.

 

محققان ژاپنی می گویند فعال سازی و عملکرد مناسب APJ جلوی افزایش فشار خون را هم می گیرد و این موضوع تا به امروز کشف نشده باقی مانده بود.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------