کشف نقش سیستم لنفاوی در رشد موی بدن



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, رشد موی بدن
محققان تا به حال بررسی های زیادی را برای شناسایی عوامل موثر در رشد یا ریزش موهای بدن انسان انجام داده اند، یک تحقیق جدید از نقش سیستم لنفاوی بدن در این زمینه خبر می دهد. 

به گزارش فارس به نقل از مدیکال نیوز، پوست بدن که محل رویش موهای مختلف نیز هست، مملو از سلول های بنیادی و بافت های متنوعی است که گاهی دچار مشکلاتی می شوند که این امر بر رویش موهای بدن تاثیر منفی می گذارد، به تازگی نقش دستگاه لنفاوی بدن نیز در این زمینه آشکار شده است.

 

 

 

پژوهشی که در این زمینه توسط محققان آمریکایی صورت گرفته، نشان می دهد که دستگاه لنفاوی و سلول های بنیادی موجود در آن می توانند در زمینه رشد موی بدن انسان تاثیر مهمی داشته باشند. آنان موفق به شناسایی یک ابزار هماهنگ سازی مولکولی در این دستگاه شده اند که سلول های بنیادی از آن برای ارسال علائم مختلف استفاده می کنند.

 

همچنین مویرگ هایی در سیستم لنفاوی وجود دارند که مایعات و سموم اضافی را از بافت های محل رویش مو تخلیه می کنند و مختل شدن عملکرد آنها بر رویش مو تاثیر منفی دارد. مویرگ های یادشده شبکه ای را در بافت یادشده ایجاد می‌کنند که با تمامی فولیکول های مو در ارتباط است و البته هنوز پیچیدگی های مربوط به طراحی این شبکه به طور دقیق مشخص نشده است.

 

همچنین، سلول‌های بنیادی فولیکول مو با ترشح مولکول‌هایی که به عنوان ابزاری برای زهکشی و تغذیه ریشه مو عمل می‌کنند، رفتار مویرگ‌های لنفاوی را کنترل می کنند. نتیجه نهایی این فرایند کنترل رشد مو خواهد بود.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------