رئیس کمیسیون اصل نود: مردم خیالشان راحت باشد که یک دانه ذرت‌ آلوده هم وارد کشور نشده است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, دانه ذرت آلوده
رئیس کمیسیون اصل نود اعلام کرد: مردم خیالشان راحت باشد که یک دانه ذرت آلوده به داخل کشور وارد نشده است و تمامی آن‌ها در گمرکات است.

به گزارش ایلنا، داوود محمدی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پیرامون پرونده ذرت‌های آلوده در  کمیسیون اصل ۹۰ ، گفت: گزارشی به کمیسیون رسید که ذرت‌های آلوده در گمرکات کشور وجود دارد. کمیسیون تیمی را برای بررسی موضوع اعزام کرد و جلسات متعددی هم برگزار شد و در آن مسئولان گمرکات، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، سازمان دامپزشکی و مرکز پژوهش‌های مجلس در آن حضور داشتند.

 

وی افزود:  در دولت هم مطرح و تصمیمی اتخاذ شد مبنی بر این که یا این ذرت‌ها به کشوری برزیل که از آنجا وار دشده اعاده شود و یا اگر می‌توان آن را تبدیل به فرآورده یا محصولی مانند الکل کرد، که این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ هم برای پیگیری مصوب شد.

 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم خیالشان راحت باشد که یک دانه از این ذرت‌ها هم به داخل کشور وارد نشده است. تمامی اینها در گمرکات است و کمیسیون و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط هم بر آن نظارت دارند تا به هیچ نحوی وارد کشور نشود.

 

محمدی اظهار کرد: درباره علل واردات چنین محصولاتی به کشور در کمیسیون بحث کردیم، این ذرت‌ها برابر استانداردهای کشور ما که بسیار هم سخت هستند آلوده شناخته شده است ، اما براساس استانداردهای برخی کشورها اینها آلوده نیستند و قابلیت مصرف دارد. تمام این ذرتها که ۵۰۰ هزار تن بودند هم آلوده شناخته نشده، در کپه‌های ۵۰۰ تنی اینها آزمایش شدند و در بعضی از کپه‌های آن آلودگی ذرت آن هم بر اساس استانداردهای ایران محرز شد.

 

وی گفت: تخلفات در این مورد در دستگاه قضائی قابل بررسی است کمیسیون پرونده را به دستگاه قضائی می‌فرستد و قاضی درباره تخلف احتمالی و کوتاهی دستگاه یا افراد در آن اظهار نظر می‌کند.

 

وی تأکید کرد: آنچه از نظر کمیسیون مشکل ایجاد کرده این است که در یک مدت طولانی حدود پنج سال این موضوع بلاتکلیف مانده است که این از نظر کمیسیون تخلف است، چون ماندن این ذرت‌ها در گمرک به واسطه عوامل جوی ممکن است تأثیرات منفی و تشدید آلودگی برجای بگذارد. مهلت دادیم ظرف یکماه آینده اینها تعیین تکلیف شود

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------