برای نخستین بار کلیه «مصنوعی» موفقیت‌آمیز عمل کرد



کلیه مصنوعی پوشیدنی در نخستین آزمایشات در افراد به خوبی عمل کرد و امید تازه‌ای برای بیماران دیالیزی به ارمغان آورده‌ است.

به گزارش فارس به نقل از نیوساینتیست، براساس اخبار منتشر شده کلیه مصنوعی پوشیدنی در نخستین آزمایشات در افراد به خوبی عمل کرد و امید تازه‌ای برای بیماران دیالیزی به ارمغان آورده‌ است.

 

مارژوری فو، از محققان این مطالعه می‌گوید: ما یک قدم به داشتن کلیه‌های مصنوعی قابل اطمینان و پوشیدنی نزدیک‌تر هستیم، یک وسیله نمونه اولیه که مانند یک کیف دستی کوچک پوشیده میشود، برای نخستین‌بار با موفقیت در مردم استفاده شد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کلیه مصنوعی پوشیدنی

 کلیه مصنوعی قابل پوشیدن که سه سال پیش توسط  محقق ارشد دانشگاه واشنگتن ابداع شده بود، به تازگی آزمایشات خود در تست انسانی را موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشته و می‌تواند جایگزینی برای دستگاه‌های دیالیز باشد. 

 

آمارها حاکی از آن است، حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مشکلات کلیوی نیاز به دیالیز دارند که این اختراع می‌تواند به زندگی راحت‌تر این افراد کمک کند. 

 

محققان می‌گویند: این ابداع هنوز نیاز به پالایش زیادی دارد، اما تا این مرحله موفق بوده و  با توجه به افزایش مداوم آمار مبتلایان به  مشکلات کلیوی می‌تواند به جان خیلی از افراد کمک کند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------