کباب با طعم آلزایمر



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کباب
به علت تاثیر منفی سیخ‌های آلومینیومی بر سلامتی افراد و احتمال تشدید آلزایمر، این سیخ‌ها از همه رستوران‌ها و کبابی‌های ابهر جمع‌آوری شد. 

آلومینیوم فلزی است که در حالت طبیعی مضر نیست ولی با تغییراتی که بشر بر روی آن ایجاد می‌کند، به دلیل استفاده زیاد از آن، می‌تواند وارد بافت‌های ما شده و منجر به بیماری مسمومیت ناشی از آلومینیوم شود. مسمومیت ناشی از آلومینیوم می‌تواند منجر به بروز بیماری‌هایی نظیر آلزایمر، بیماری کبدی، مشکلات پوستی، مشکلات گوارشی، سوزش ناحیه شکم، اختلالات یادگیری و خستگی شود.

 

آلومینیوم می‌تواند عوارض بدی برای مغز و ماهیچه‌ها داشته باشد و در ضمن این ظروف در برابر ضربه حساس‌ بوده و به سرعت تغییر شکل می‌دهد و با توجه به این موضوع طی سال‌های اخیر، سیخ‌های آلومینیومی با رستوران‌ها و مراکز عرضه غذا در ابهر خداحافظی کرده‌ است.

 

در همین رابطه، رئیس بهداشت محیط شهرستان ابهر با اشاره به تاثیر سیخ‌های کباب آلومینیومی و گالوانیزه بر احتمال بروز آلزایمر، به خبرنگار ایسنا، می‌گوید: استفاده از این نوع سیخ‌ها با توجه به تاثیر آن بر سلامتی در مراکز تهیه غذا، ممنوع است.

 

مهدی مخبریان، از جمع‌آوری همه سیخ کباب‌های غیراستیل از مراکز تهیه غذای شهرستان ابهر و جایگزینی سیخ کباب استیل خبر داده و می‌افزاید: ناخالصی‌های موجود در سیخ‌های کباب آلومینیومی بر اثر حرارت به غذا منتقل می‌شود.

 

وی با بیان این‌که یکی از اهداف مهم در زمینه امنیت غذایی، پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مزمن است که منشا بیشتر این بیماری‌ها استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز، ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، رنگ‌های غیرمجاز، اسانس صنعتی و جوش شیرین است، ادامه می‌دهد: برای جلوگیری از استفاده این مواد، مراکز عرضه به صورت مستمر و سرزده مورد پایش قرار می‌گیرد و مواد اولیه نیز به صورت مداوم نمونه‌برداری و نظارت می‌شود.

 

مخبریان تاکید می‌کند: کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان علاوه بر پایش مراکز تهیه غذا در سطح شهر، روستاها و مراکز بین‌راهی، بر آشپزخانه شرکت‌ها و واحدهای صنعتی که برای کارکنان خود غذا طبخ می‌کنند نیز نظارت مستمر دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------