فرزندان قربانیان خشونت خانگی بهره هوشی پایین‌تری دارند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,خشونت خانگی
نتایج مطالعات جدید محققان دانشگاه منچستر نشان داد، شانس آن که فرزندان متولد شده از مادرانی که هدف خشونت خانگی قرار می‌گیرند، بهره هوشی پایین‌تری داشته باشند؛ ۵۰ درصد بیشتر از سایرین است. 

به گزارش پایگاه اینترنتی «آسین ایج»، نتایج این مطالعه از آن حکایت دارد که شانس آن که فرزندان مادرانی که به طور مستمر در معرض خشونت خانگی قرار دارند، بهره هوشی پایین‌تری داشته باشند، تقریبا سه برابر بیش‌تر از همسالانشان است. کسب امتیاز ۱۰۰ در تست هوش به معنای برخورداری از بهره هوشی نرمال و کسب نمره زیر ۹۰ در این تست در قالب بهره هوشی پایین تفسیر می‌شود.  

 

در این مطالعه برای تعیین ارتباط میان خشونت خانگی و هوش کودکان در سن هشت سالگی، ۳ هزار و ۹۹۷ مادر و فرزند از مرکز ALSPAC دانشگاه بریستول مورد بررسی قرار گرفتند. ALSPAC وضعیت کودکان را از دوره جنینی تحت کنترل قرار داده و خشونت خانگی فیزیکی و احساسی را از دوره بارداری تا ۸ سالگی کودک کنترل می‌کند. محققان دانشگاه منچستر در مرحله آخر، هوش کودکان را در هشت سالگی با استفاده از تست هوش وکسلر اندازه‌گیری کردند.   

 

کاترین ابل مولف ارشد این پژوهش می‌گوید: «اگرچه نمی‌توان اینطور استنباط کرد که خشونت خانگی علیه مادر بهره هوشی پایین‌تر فرزند را به همراه دارد، یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که این عامل مستقل از دیگر فاکتورهای خطر برای بهره هوشی پایین، ارتباط قابل توجهی با بروز این مشکل در کودکان دارد.»  

 

گزارش کامل این پژوهش در مجله Wellcome Open Research منتشر شده است.

 

 

   

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------