دارو گران خواهد شد؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,قیمت دارو
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف ارز دولتی در حوزه تولید و واردات مواد اولیه، قیمت داروها افزایش خواهد یافت.

 به  گزارش فارس؛همایون هاشمی عضو فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دارو جزو کالاهایی است که باید حتماً با ارز دولتی وارد شود و محاسبه شود گفت: من اعتقاد دارم باید تدابیری ویژه برای تخصیص ارز به دارو در شرایط کنونی اندیشیده شود چون با عدم پرداخت ارز دولتی قیمت دارو افزایش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه مخالف تک نرخی شدن ارز هستیم گفت: دود این اقدام در چشم مصرف‌کننده‌ها می‌رود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رصد منظم وضعیت داروها در قرارگاه سازمان غذا و دارو در حال انجام است گفت: باید به این موضوع توجه داشت که تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان باید در اولویت باشد در شرایط تحریم لازم است بانک مرکزی نیز در خصوص تامین ارز همکاری کافی داشته باشد.

 

هاشمی افزود: تقاضا برای دریافت ارز زیاد است که برخی از درخواست‌کنندگان از این موضوع ناراضی هستند اما به نظر می‌رسد برای تأمین ارز دارو مشکلی وجود نداشته باشد.

 

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در زمینه واردات دارو تاکید کرد: در حوزه نظارت بر این اعمال قانون در بحث درست هزینه شدن ارز دولتی در همه بخش‌ها مشکل داریم.

 

هاشمی تصریح کرد: اختصاص ارز به شرکت‌های بیمه در جهت حذف ارز دولتی گام جدیدی است که به نظر می‌رسد ساز و کار آن مشخص نیست و بدون اقدام کارشناسی انجام این کار صحیح نیست، برای کنترل قیمت داروها از وزارت بهداشت انتظار مداخله داریم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------