ویروس آنفلوانزا تهاجمی‌تر شده است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به نظر می‌رسد این روزها ویروس بیماری آنفلوانزا به علت تغییرات آنتی‌ژن ویروس، مقداری قوی‌تر و تهاجمی‌تر شده و معدودی از افراد به خصوص گروه‌های پرخطر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس آنفلوانزایی که پاییز امسال در کشور شیوع یافته از دو نوع H۱N۱ و H۳N۲ است که اغلب جان‌باختگان ایرانی بر اثر ابتلا به نوع اول آن فوت کردند.

 

داود یادگاری روز شنبه با اعلام این مطلب به  ایرنا افزود: هر ساله مرگ و میر بر اثر آنفلوانزا در کشور داریم اما به نظر می‌رسد به دلایل مختلف از جمله تغییرات ژنی ویروس و سرمای زودرس، امسال تعداد آنها بیشتر شده است.

 

وی بر لزوم واکسینه شدن گروه‌های پرخطر برای مقابله با آنفولانزا تاکید کرد و افزود: گروه‌های پرخطر از جمله زنان بادار، افراد خیلی چاق، بیماران دارای زمینه قلبی، کلیوی و ریوی، افراد بالای ۶۵ سال، مبتلایان به سرطان و افراد در حال شیمی درمانی هستند که بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از آنفولانزا قرار دارند.

 

یادگاری تاکید کرد: با وجود تاکیدات متخصصان عفونی بر واکسینه شدن افراد، بسیاری از گروه‌های پرخطر مبادرت به تزریق واکسن نکردند و برخی افراد هم به دلیل اطلاعات نادرست فضای مجازی از زدن واکسن امتناع می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ وقت برای تزریق واکسن در طول سال دیر نیست، گفت: هر چند زمان مناسب تزریق واکسن در ماه‌های شهریور و مهر است اما افراد پرخطر در طول سال می‌توانند واکسن بزنند و این کار در پیشگیری بیماری موثر است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: واکسن با کیفیت مناسب به تعداد کافی در دسترس همه قرار دارد، این واکسن‌ها مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و از ایمنی خوبی برخوردار هستند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شیوع بیماری در ایران نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است، گفت: هنوز این موضوع به درستی مشخص نشده، ممکن است در کشورهای هم‌جوار هم این روند وجود داشته باشد و این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

 

یادگاری افزود: تقریبا در همه مناطق کشور شاهد بروز این بیماری هستیم و نظام سلامت باید آمادگی کامل را برای ارائه خدمات مناسب به افراد مبتلا و در معرض ابتلای به این بیماری داشته باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------