تعداد قربانیان آنفلوآنزا در جنوب کرمان به ۶ نفر رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آنفلوآنزا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از فوت ۶ نفر در جنوب کرمان در اثر بیماری آنفلوآنزا خبر داد.

"دکتر علی اصغر خیرخواه" در گفت و گو با ایسنا در تشریح جزییات این خبر افزود: تعداد ۶ نفر در اثر بیماری آنفلوآنزا در جنوب کرمان فوت شده اند که جوان ترین این افراد با ۴۰ سال سن به بیماری زمینه ای قند نیز مبتلا بوده است.

 

وی از مراجعات مکرر مردم به مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و بیان کرد: ۹۰ درصد مراجعین به مراکز درمانی به بیماری خفیف آنفلوآنزا مبتلا هستند .

 

خیرخواه از بستری ۹۰ مورد بیمار مشکوک حاد خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ نفر مشکوک تشخیص داده شده اند که منتظر نتیجه آزمایشات هستیم.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پاسخ به این سوالی درباره میانگین سن فوت شدگان و مبتلایان به آنفلوآنزا در جنوب استان کرمان اظهار کرد: سن فوت شدگان به غیر از یک نفر، ۴۰ سال به بالا بوده است،که یک نفر ۷۵ سال سن داشته است و معمولا جزء گروه های پر خطر و آسیب پذیر بوده اند و زمانی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند به بیماری زمینه ای از جمله، دیابت،فشار خون و... مبتلا بوده اند.

 

وی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی فردی و پرهیز از دست دادن و بوسیدن افراد تاکید کرد و گفت: اگر چه بر اساس بازدیدهایی که از مراکز درمانی و بهداشتی جنوب داشته ایم، بیماری آنفلوانزا در جنوب استان کرمان هم اکنون کنترل شده است و مراجعات روزانه از ۴۰۰ نفر به ۸۰ نفر کاهش پیدا کرده است اما رعایت نکات بهداشتی می تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از همکاری آموزش و پرورش در جنوب کرمان در امر آموزش و رعایت نکات بهداشتی تقدیر کرد و گفت: متاسفانه اگر یک نفر در یک کلاس درس به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شود به همه سرایت پیدا می کند لذا در این راستا همه اقدامات بهداشتی به صورت جدی در دستور کار است.

 

وی ضمن هشدار مجدد رعایت نکات بهداشتی را به همگان توصیه کرد و گفت: همه عوامل بهداشتی و درمانی با تجهیزات و امکانات موجود در امر تشخیص، درمان و کنترل بیماری آنفلوآنزا وارد عمل شده اند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------