نوشیدنی‌های رژیمی «سکته مغزی» به بار می‌آورد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,نوشیدنی‌های رژیمی
دانشمندان مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی را با مشکلات مربوط به قلب و گردش خون مرتبط کرده‌اند و دریافتند که آنها خطر زوال عقل یا سکته مغزی را افزایش می‌دهند.

به گزارش فارس به نقل از  دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است مصرف نوشیدنی‌های رژیمی افراد را چاق می‌کند و آنها را در وضعیت خطرناکی قرار می‌دهد.

 

محققان این بررسی تأکید می‌کنند، افرادی که نوشیدنی‌های رژیمی را جایگزین نوشابه می‌کنند از همان شرایط نابسامان رنج می‌برند؛ افزایش وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ از نتایج مصرف نوشیدنی‌های رژیمی است.

 

نتایج یک مطالعه از بیش از ۵ هزار نفر در آمریکا نشان داد، آنهایی که خوراکی رژیمی را انتخاب می‌کنند تصور می‌کنند که چنین خوراکی‌هایی قند ندارند و این درحالی است که آنها نیز از قند برخودارند.

 

متخصصان باور دارند مواد شیمیایی موجود در شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است باکتری‌های موجود در روده را تغییر داده و باعث افزایش افراد یا افزایش دیابت در افراد شود.

 

 دانشمندان دیگر مصرف  شیرین کننده‌های مصنوعی را با مشکلات مربوط به قلب و گردش خون مرتبط کرده‌اند و دریافتند که آنها خطر زوال عقل یا سکته مغزی را افزایش می‌دهند.

 

دانشمندان توصیه می‌کنند، مصرف آب به عنوان مهم‌ترین و سالم‌ترین نوشیدنی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از بروز سکته، دیابت و بیماری فراموشی، بدن را در حالت تعادل نگه دارد و برای هر کسی بهترین انتخاب باشد. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------