تاثیر متفاوت آسپرین بر بهبود سرطان پستان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آسپرین
در بسیاری از مطالعات بر نقش داروی آسپرین در کاهش خطر سرطان پستان تاکید شده اما در یک آزمایش تازه با جزئیات بیشتری بررسی شده که مصرف این دارو برای سلامت افرادی که تحت درمان این بیماری قرار دارند چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد. 

به گزارش ایسنا، متخصصان در آمریکا در مطالعات اخیر خود به بررسی این موضوع پرداختند که چرا مصرف آسپرین پس از تشخیص سرطان پستان با نتایج مختلف در افراد همراه است. آسپرین از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است که در بسیاری از خانه‌ها پیدا می‌شود. افراد معمولا از این دارو برای درمان سردرد، سرماخوردگی خفیف و تسکین علائم آنفلوآنزا مصرف می‌کنند.

 

در مطالعاتی که پیش از این نتایج آن در سایت "مدیکال نیوز تودی" منتشر شده، آمده است داروی آسپرین به کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان کمک کرده و حتی می‌تواند در درمان سرطان‌ها از جمله سرطان پستان موثر باشد.

 

با این حال در آزمایشی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفته بر این موضوع تاکید شده که شواهد موجود در مورد چگونگی تاثیر آسپرین بر پیامدهای سرطان پستان مختلف است.

 

درحالیکه آسپرین با نتایج مثبتی در برخی از مبتلایان به سرطان پستان همراه است این دارو می‌تواند در برخی افراد با پیامدهای مطلوبی همراه نباشد و به همین دلیل محققان دانشگاه کارولینای شمالی به این موضوع پرداختند که مصرف این دارو برای چه افرادی مفید است؟

 

به گفته متخصصان، التهاب مزمن یکی از فاکتورهای کلیدی در بروز انواع سرطان از جمله سرطان پستان است. آسپرین از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی با خواص ضد التهابی است. همچنین شواهد موجود حاکی از آن است که مصرف آسپرین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان کمک کند.

 

در این بررسی متخصصان به دقت ارزیابی کردند که آیا مصرف داروی آسپرین پیش از تشخیص سرطان پستان می‌تواند با دی‌ان‌ای متیلاسیون در ۱۳ ژن مرتبط با مکانیزم سرطان پستان مرتبط باشد و بر نتایج درمان سرطان تاثیر داشته باشد؟

 

APC، BRCA۱، CDH۱، CYCLIND۲، DAPK۱، ESR۱، GSTP۱، HIN، CDKN۲A، PR، RAR-beta، RASSF۱Aو TWIST۱ از ۱۳ ژنی هستند که متخصصان آمریکایی در این مطالعه بر آن‌ها تمرکز کردند.

 

آنها اطلاعات ۱۲۶۶ زن مبتلا به سرطان پستان را بررسی کرده و دریافتند در زنانی که حداقل شش هفته پیش از تشخیص سرطان پستان یک‌بار در هفته از داروی آسپرین مصرف کرده باشند متیلاسیون ژن BRCA۱ مشاهده شد که با افزایش ۶۷ درصدی تمامی موارد احتمالی مرگ و میر پس از درمان همراه است.

 

همچنین در زنانی که متیلاسیون ژن‌های BRCA۱ و PR رخ نداده و شش هفته پیش از تشخیص سرطان از داروی آسپرین مصرف کرده بودند با کاهش ۲۲ تا ۴۰ درصدی احتمال مرگ ومیر ناشی از سرطان مواجه بودند.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان با توجه به یافته‌های فوق اظهار داشتند: با وجود نتایج بدست آمده افرادی که در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند نباید شروع به مصرف داروی آسپرین کرده یا بدون مشورت با پزشک در نحوه مصرف فعلی دارو تغییری ایجاد کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------