فعالیت بدنی کیفیت اسپرم را افزایش می‌دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, اسپرم
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مردان جوانی که به طور منظم ورزش می‌کنند، نسبت به همسالان بی‌تحرک خود اسپرم با کیفیت‌تری دارند.

 به گزارش تارنمای خبرگزاری رویترز، اگرچه مدت‌هاست که رابطه میان اضافه وزن و کم تحرکی با میل جنسی پایین و افزایش خطر ناباروری کشف شده است، اطلاعات چندانی در مورد چگونگی تأثیر فعالیت بدنی بر کیفیت مایع منی در مردانی که مشکل ناباروری ندارند، در دست نیست.

 

محققان در یک مطالعه جدید هزاران نمونه اسپرم را از صدها مرد که براساس سابقه سلامتی و کیفیت مایع منی واجد شرایط اهدای اسپرم بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سطح غلظت، تحرک و شکل ظاهری اسپرم در اهداکنندگان واجد شرایط، مناسب و سالم است.  

 

براساس یافته‌های این مطالعه، تحرک اسپرم در مردانی که در مجموع بیشتر ورزش کرده و زمان بیشتری را به انجام تمرینات بدنی شدید اختصاص می‌دادند، نسبت به مردانی که کمترین فعالیت بدنی را داشتند، بهتر بود.

 

به گفته یی-شین وانگ از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین، «ورزش منظم پارامترهای کیفیت مایع منی را در بین مردان سالمی که نابارور نیستند، بهبود می‌بخشد اما این که بگوییم چه میزان ورزش، در چه فواصل زمانی و چه نوع تمریناتی برای باروری بهینه مردان لازم است، کار ساده‌ای نیست.»

 

با این وجود یافته‌های برخی از مطالعات پیشین حاکی از آن است که ورزش افراطی و بیش از حد با ریسک ناباروری همراه است بنابراین پژوهشگران به مردانی که قصد باروری دارند توصیه می‌کنند تا از فعالیت بدنی متعادل غافل نشوند.

 

این مطالعه که بر روی ۷۴۶ مرد ۲۸ ساله سالم انجام شد، نشان داد که اگرچه شاخص‌های بالاتر سوخت و ساز (MET) تحرک اسپرم را افزایش داده اما غلظت و شکل ظاهری مردان براساس میزان ورزش و فعالیت بدنی آن‌ها تغییری نمی‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------