لزوم احتیاط در تجویز آنتی‌بیوتیک برای نوزادان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آنتی‌بیوتیک
پزشکان در یک مطالعه تازه بار دیگر تاکید کردند که مصرف داروهای آنتی بیوتیک در دوران نوزادی ممکن است با افزایش خطر بروز آلرژی‌ها همراه باشد. 

به گزارش ایسنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تجویز داروهای آنتی بیوتیک برای نوزادان ممکن است خطر ابتلا به آلرژی را در آنان افزایش دهد.

 

پزشکان آمریکایی اطلاعات مربوط به ۷۹۸ هزار و ۴۲۶ کودک را که در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ جمع‌آوری شده بود مورد بازبینی قرار دادند. آنها همچنین تجویز داروهای آنتی بیوتیک در دوران نوزادی و خطر ابتلا به آلرژی را در دوران کودکیِ این نوزادان مورد بررسی قرار دادند. حدود ۱۷ درصد از آنان یک یا چند دوره مصرف آنتی بیوتیک داشته‌اند.

 

متخصصان آمریکایی پنج نوع آنتی بیوتیک پنی‌سیلین، پنی سیلین با مهار کننده بتا-لاکتاماز، سفالوسپورین، سولفونامید و ماکرولید مورد بررسی قرار دادند.

 

به گفته آنها مصرف داروهای آنتی بیوتیک با افزایش چشمگیر خطر آنافیلاکسی (واکنش آلرژی حاد)، آسم، حساسیت‌های غذایی، آلرژی و التهاب پوستی مرتبط است. مصرف داروی پنی‌سیلین، ماکرولید و سفالوسپورین به ترتیب با افزایش ۳۰، ۲۸ و ۱۹ درصدی خطر بروز حساسیت و آلرژی در نوزادان همراه است.

 

به گزارش از نیویورک تایمز، پزشکان تاکید کردند: در این مطالعه رابطه بین مصرف داروهای آنتی بیوتیک و واکنش‌های آلرژی‌زا در نوزادان مشاهده شد و لازم است برای تعیین رابطه علت معلولیِ آن تحقیقات بیشتری انجام شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------