افزایش عجیب آمار کودکان چاق



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کودکان چاق
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تعداد کودکانی که در سن مدرسه اضافه وزن دارند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تعداد کودکانی که در سن مدرسه اضافه وزن دارند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 

رسانه های محلی روز یکشنبه با استناد به گزارشی که اخیراً توسط مؤسسه بهداشت منتشر شد، خاطرنشان کردند: به دلیل تغییر اوقات فراغت و عادت‌های غذایی، تعداد کودکان دارای اضافه وزن و چاق در مدرسه در لیتوانی رو به افزایش است.

 

براساس داده‌های این موسسه، در سال ۲۰۱۸، ۲۱.۶ درصد از کودکان در سن ۷ تا ۱۷ سالگی اضافه وزن داشتند که ۱.۶ درصد بیشتر از دو سال قبل است.

 

کاستیتیس اسمیتگلساس، استاد دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی نأکید می‌کند: تغییر سبک زندگی مردم و خانه نشینی کودکان و استفاده هرچه بیشتر از موبایل و مصرف فست‌فودها به میزان قابل توجهی در چاقی کودکان تأثیر گذاشته است.

 

براساس این گزارش، ۶۶.۴ درصد از کودکان در سال ۲۰۱۸ از وزن طبیعی برخوردار بودند، در حالی که ۱۵.۴ درصد افراد دارای اضافه وزن و ۶.۲ درصد چاق بودند. تعداد کودکان چاق نیز در سال ۲۰۱۸ به ۱۲ درصد افزایش یافته است، در حالی که در سال ۲۰۱۶ نیز به ۱۱.۴ درصد رسیده بود.

 

براساس ارزیابی‌های گروه بین المللی چاقی (IOTF)، برآوردهای شاخص توده بدنی دانش آموزان مدارس (BMI) از آستانه BMI تنظیم شده برای سن و جنس کودکان محاسبه شد.

 

انستیتوی بهداشت یک مؤسسه ایالتی لیتوانیایی تحت وزارت بهداشت وظایف ایالتی را در زمینه‌های مختلف بهداشت عمومی مانند تهیه اطلاعات بهداشتی، انجام تحقیقات درمورد موضوعات بهداشت عمومی و عوامل مرتبط با کار انجام می‌دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------