آسپرین از سرطان روده جلوگیری می‌کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آسپرین
مطالعات جدید محققان یک مرکز تحقیقات سرطان در کالیفرنیا نشان می‌دهد مصرف روزانه آسپرین با دُز کم سلول‌های تومور روده را نابود کرده و از عود بیماری جلوگیری می‌کند. 

به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس، آسپرین با دُز کم خطری به دنبال ندارد و از بسیاری بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

 

مطالعات جدید نشان می‌دهد این دارو در مقابل تومورهای روده نیز اثر بازدارنده دارد، محققان با بررسی ۴۳۲ موش دریافتند این دارو بدون در نظر داشتن پیشینه ژنتیکی، سلول‌های سرطان روده را از بین می‌برد. 

 

مصرف افراطی این دارو مشکلات گوارشی به دنبال دارد و باید با مشورت پزشک باشد. 

سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و دومین علت مرگ ناشی از سرطان در آمریکا است.

روده بزرگ آخرین بخش از سیستم گوارشی است. در این بخش از روده، آب و نمک ضایعات غذا خارج می‌شوند و ضایعات آماده دفع می‌شوند. سرطان روده بزرگ از رشد غیر قابل کنترل سلول‌ها ناشی می‌شود. معمولا اولین مرحله سرطان روده بزرگ، ایجاد تومورهای کوچک به نام پولیپ‌های آدنوماتوز است که در دیواره داخلی روده بزرگ تشکیل می‌شوند. ممکن است این پولیپ‌ها به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سلول‌های سرطانی می توانند از طریق سیستم گردش خون و لنف در سراسر بدن گسترش یابند و سبب متاستاز شوند، در این صورت کنترل و درمان بیماری بسیار پیچیده می‌شود، پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که در صورت مشاهده علائم، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

 

آزمایش خون و مدفوع رایج‌ترین روش‌های تشخیصی هستند. در صورت مشاهده علائم بیماری، برای تشخیص نهایی از کولونوسکوپی و نمونه برداری استفاده می‌شود. افرادی که در خانواده خود سابقه بیماری روده یا انواع سرطان را دارند، بیشتر در معرض خطر هستند.  

 

نتایج این مطالعه در نشریه Carcinogenesis منتشر شده است. 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------