انتخاب ۳۰ کاندیدای دارویی برای مبارزه با کرونا ویروس جدید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
محققان چینی ۳۰ داروی موجود از محصولات طبیعی بیولوژیکی فعال و داروهای طب سنتی چین را که ممکن است اثرات درمانی بر کرونا ویروس جدید داشته باشند برای آزمایش بیشتر برای مبارزه با این بیماری انتخاب کرده اند. 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یک تیم تحقیقاتی مشترک از محققان موسسه «متریال مدیا» شانگهای در چین سرگرم جستجو برای ابداع داروهای به منظور مبارزه با کرونا ویروس جدید (۲۰۱۹-nCoV) هستند. ادعا می شود که کرونا ویروس جدید تا پایان روز دوشنبه جان ۱۰۶ نفر را در چین گرفته و چهار هزار و ۵۱۵ نفر را در این کشور آلوده کرده است.

 

محققان دانشگاه «شانگهای تک» روز یکشنبه ساختار کریستالی با وضوح بالایی را از «پروتئیناز اصلی ویروسی» (Mpro) این کرونا ویروس جدید مشخص کردند. Mpro که فعالیت‌های تکثیر کرونا ویروس را کنترل می‌کند، یک هدف مناسب برای درمان این بیماری است.

 

این محققان بر اساس مطالعه ۲۰۱۹-nCoV Mpro، داروهای موجود در بازار را به همراه پایگاه داده‌ها برای ترکیبات با قدرت بالا و ترکیبات موجود در گیاهان دارویی غربال کردند و ۳۰ کاندیدا را از طریق ترکیبی از غربالگری مجازی و آزمایش‌های آنزیمی انتخاب کردند.

 

این کاندیدا شامل ۱۲ داروی ضد HIV مانند Indinavir ، Saquinavir ، Lopinavir ، Carfilzomib و ritonavir ، دو داوری ضد ویروس سین‌سیشیال تنفسی، یک داروی ضد اسکیزوفرنی و همچنین یک سرکوب‌کننده سیستم ایمنی هستند. برخی از داروهای سنتی چینی که دارای اجزای مؤثر در برابر ۲۰۱۹-nCoV هستند، مانند Polygonum cuspidatum نیز در این فهرست قرار دارند.

 

محققان پیشنهاد کردند که این کاندیداهای دارویی برای معالجه بالینی بیماران پنومونی آلوده به ۲۰۱۹-nCoV در نظر گرفته شوند. با این حال محققان آزمایش‌های بیشتری بر روی این کاندیداهای دارویی انجام خواهند داد تا راهنمایی‌هایی را برای مطالعات بالینی و معالجه کرونا ویروس جدید ارائه دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------