اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چرا موج آنفلوآنزا امسال شدت بیشتری گرفت؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,موج آنفلوآنزا
اصفهان،گفت: تاکنون فوت دانش‌آموزی بر اثر بیماری آنفلوانزا در مدارس اصفهان نداشته ایم. 

حسین عباسیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در خصوص بیماری آنفلوانزا به همه مدارس استان بخشنامه ارسال و آموزش های لازم ارائه شده است، همچنین توصیه‌های بهداشتی که مرکز بهداشت استان ارسال کرده در اختیار کلیه مدارس قرار گرفته است.

 

وی با تأکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس آنفلوانزا در مدارس، گفت: از توصیه‌های بهداشتی شستن دست‌ها به صورت مکرر، استفاده از ماسک و گرفتن جلوی دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه و به ویژه استراحت در منزل و عدم حضور در جمع هنگام ابتلا به بیماری است.

 

وی ادامه داد: مراکز بهداشتی به همه مدارس استان آموزش های لازم را داده‌اند و این آموزش‌ها در اختیار تمام معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها قرار گرفته است.

 

رئیس اداره سلامت و تندستی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه آموزش های لازم طی ماه‌های گذشته نتیجه خوبی داشته، افزود: با این وجود به طور جدی در حال نظارت و پیشگیری از بروز بیماری در مدارس هستیم و تأکید کرده ایم که اگر دانش آموزی دچار آنفلوانزا شد باید با گرفتن نامه پزشک در منزل بماند و استراحت کند و درصورت پایان درمان در مدرسه حضور یابد.

 

وی یادآور شد: در بخشنامه ای که به مدارس ارسال شده نیز تأکید شده است که مدارس برای غیبت دانش‌آموزان نباید سخت گیری کنند.

 

عباسیان درخصوص فوت یک دانش‌آموز پایه دوم ابتدایی در اصفهان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان مرجع تایید فوت بر اثر بیماری آنفلوانزا هستند که در این مورد مرگ دانش آموز اصفهانی بر اثر آنفلوانزا را تایید نکردند، چراکه این دانش‌آموز بیماری زمینه‌ای داشته است.

 

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌های دانش آموزان فوت این دانش آموز را بر اثر آنفلوانزا دانسته و نگران شده اند، تصریح کرد: تاکنون فوت دانش‌آموزی بر اثر بیماری آنفلوانزا را در مدارس نداشته ایم.

 

عباسیان خاطرنشان کرد: اگر در کلاس درسی تعدادی از دانش‌آموزان به بیماری آنفلوانزا مبتلا شوند، طبق آیین‌نامه به این دانش‌آموزان اعلام می‌شود که در کلاس درس حاضر نشوند و اگر تعداد دانش‌آموزان از حد نصاب بیشتر باشد کلاس درس تشکیل نمی‌شود، چرا که سلامت دانش‌آموزان بسیار برای ما حائز اهمیت است.

 

رئیس اداره سلامت و تندستی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد که در خصوص موج دوم بیماری آنفلوانزا نیز آموزش‌ها و نظارت‌های لازم در حال انجام است و خانواده‌ها نگران نباشند.

 

عباسیان در پایان اظهار کرد: شماره ۳۲۲۰۱۰۱۴داخلی ۱۸ یا ۱۹ پل ارتباطی بین خانواده‌ها و آموزش و پرورش است که اگر خانواده‌ای از شیوع ویروس آنفلوانزا در مدارس مطلع شده و یا نگرانی از شیوع بیماری دارند اطلاع دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------