کوچک‌ترین حسگر جمع آوری کننده اطلاعات سلامت از عرق



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کوچک‌ترین حسگر
در سال‌های اخیر حسگرهای پیشرفته‌ای برای تحلیل وضعیت سلامت بدن با استفاده از عرق تولید شده اند، اما محققان دانشگاه کارولینا به تازگی کوچک‌ترین حسگر با این قابلیت را ساخته اند. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، حسگر یادشده برای کنترل بسیاری از شاخص‌های مربوط به وضعیت سلامت بدن قابل استفاده است و می‌تواند انواع متابولیت ها را از طریق بررسی عرق اندازه بگیرد.

 

اجزای شرکت‌کننده در سوخت و ساز سلولی (متابولیسم یا دگرگشت) را متابولیت می‌نامند. در واقع متابولیت‌ها ترکیبات واسطه و محصول سوخت و ساز سلول زنده هستند و معمولاً این اصطلاح اشاره به مولکول‌های کوچک شرکت‌کننده در سوخت و ساز سلولی دارد که البته وظایف دیگری مانند پیام رسانی، تحریک و بازدارندگی روی آنزیم‌ها، اثر کاتالیزوری، دفاع و واکنش با ارگانیسم‌های دیگر را هم بر عهده دارند.

 

وسیله قابل حمل مجهز به این حسگر ابعادی به اندازه یک ساعت مچی دارد و می‌تواند به صورت آنی مشکلات مربوط به سلامت افراد را تشخیص دهد. نوار این دستگاه به صورت قابل تعویض طراحی شده و تماس آن با پوست ابزاری برای دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات است.

 

برای انتقال و پردازش اطلاعات نیز از یک گوشی هوشمند استفاده می‌شود. از جمله قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به اندازه گیری گلوکز، لاکتات ، pH و دمای عرق فرد اشاره کرد. گروه سازنده مدعی است حسگر پیشرفته این ساعت مچی تصویری کامل از سلامت بدن را ارائه می‌دهد و برای ورزشکاران حرفه‌ای نیز قابل استفاده خواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------