مرگبار بودن کرونا در چین رو به کاهش است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
بررسی های کارشناسان و پزشکان چینی در کنار آمارهای رسمی تایید می‌کند که شمار مبتلایان و نرخ فوتی های ویروس کرونا در حال کاهش است و خطر مرگبار بودن ویروس هر روز کمتر می شود. 

کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که در روز یکشنبه بیش از ۵ هزار و ۱۷۰ نفر به کرونا مبتلا شدند اما این رقم در روز دوشنبه به ۵ هزار و ۷۰ نفر رسید و در روز سه‌شنبه به سه هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

 

اگرچه رقم مبتلایان فراز و نشیب هایی را نشان می دهد اما از روز سه‌شنبه به این طرف هربار زیر ۴ هزار نفر به بیماری مبتلا شده اند که کارشناسان چینی آن را نشانه موفقی از قرنطینه و پیشگیری از شیوع ویروس دانسته اند.

 

همچنین در روزهای نخستین شیوع ویروس شمار فوتی ها روزانه دوبرابر می شد در شرایطی که الان نسبت فوتی ها در یک روز نسبت به روز قبل بین ۱۷ تا ۲۲ درصد متغیر است.

 

افزون بر این در ابتدای این هفته نزدیک به ۶۰۰ مبتلا در چین درمان شده بودند اما این رقم امروز پنجشنبه به ۱۲۰۸ نفر رسید.  

 

سونگ شولی سخنگوی کمیسیون بهداشت چین گفت که یکی از موفقیت های دیگری که حاصل شده سریعتر شدن زمان شناسایی مبتلایان است و برای همین فورا بر آمارها افزوده می شود. زیرا ما با سرعت می توانیم تشخیص دهیم چه کسانی مبتلای واقعی هستند.

 

لی شینگ وانگ متخصص بیماری های عفونی دانشگاه دیتان در پکن گفت که افزایش موارد مبتلایانی که حالشان مطلوب نیست نگران کننده است اما درمان این افراد با سرعت بالاتر نشان می دهد که ویروس آنقدر که شایعه شده است مرگبار نیست.

 

وی افزود که بیشتر این مبتلایان در استان خوبی در مرکز چین محل شیوع بیماری فوت کرده اند. اما همزمان شمار کمتری از افرادی که مظنون به ابتلا بودند، به کرونا آلوده شدند.

 

با این وصف وانگ چن معاون آکادمی علوم مهندسی چین گفت که هنوز اطلاعات و ارقام کفایت نمی کند و مشخص نیست چه زمانی دوره بیماری و شمار مبتلایان به اوج می رسد. توزیع اطلاعات و کنترل و قرنطینه و پیشگیری مهمترین اولویت های کاری این روزهاست.

 

سازمان بهداشت جهانی همچنین نسبت به انتقادهای فزاینده از چین هشدار داده و خواستار توجه بیشتر به کشورهایی شده است که نظام پزشکی و بهداشتی ضعیف تری دارند و از کشورهای عضو خواسته است برای تامین کمک ۶۷۵ میلیون دلاری برای این کشورها مشارکت کنند.

 

دیوید پاور مشاور سازمان هواپیمایی بین المللی یاتا می گوید که مسافران پروازها نباید نگرانی درباره ضدعفونی بودن صندلی ها داشته باشند.

 

روزنامه پست از هنگ کنگ به نقل از او خاطر نشان کرد که پوشش ماسک و حتی دستکش های پلاستیکی روی زمین و هوا پرخطرتر است زیرا باعث انتشار میکروب ها می شود.  

 

پاور تصریح کرد که ویروس روی صندلی و مبل و وسایلی از این قبیل وجود ندارد و فقط از طریق ارتباطات فیزیکی بسیار نزدیک می تواند انتقال پیدا کند.  

 

وی شستن دست‌ها را با مواد ضدعفونی مهمترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دانسته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------