اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

افزایش ‌آگاهی روشی برای کاهش وزن کودکان چاق



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
مطالعات اخیر محققان انجمن غدد درون‌ریز آمریکا نشان می‌دهد ذهن‌آگاهی روشی موثر برای کاهش وزن کودکان مبتلا به چاقی یا اضافه‌وزن است. 

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، ذهن‌آگاهی یا حضور در لحظه (Mindfulness)، به پرورش آگاهی و هوشیاری و توجه به زمان حال بدون هرگونه قضاوت، یا به زبان ساده آگاهی از تجربه کنونی و پذیرش آن، گفته می‌شود. معمولا ذهن‌آگاه از طریق مدیتیشن و تمرکز صورت می‌گیرد و روشی موثر برای درمان افسردگی، اضطراب،‌ کاهش استرس و اعتیاد است.‌

 

مطالعات اخیر نشان می‌دهد درمان‌های مبتنی بر ذهن‌آگاهی به کاهش استرس، اشتها و وزن کودکان مبتلا به چاقی و اضافه وزن و اضطراب کمک می‌کند.

 

این مطالعه نشان می‌دهد کودکانی که همراه با رژیم غذایی کم‌کالری،‌ از مدیتیشن و ذهن آگاهی کمک می‌گیرند،‌ وزن بیشتری کم می‌کنند و نسبت به کودکانی که فقط از رژیم غذایی کمک می‌گیرند، استرس و احساس گرسنگی کمتری دارند. محققان احتمال می‌دهند افزایش توجه و آگاهی شخص با تنظیم هورمون‌های اشتها و استرس در کاهش وزن نقش دارد.

 

با افزایش مصرف غذاهای آماده و پرکالری و علاقه کودکان به بازی‌های کامپیوتری و زندگی کم‌تحرک، چافی کودکان به یک معضل جهانی تبدیل شده که آنان را در بزرگسالی در معرض ابتلا به دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار می‌دهد.  

 

نتایج این مطالعه در نشریه Endocrine Connections منتشر شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------