تجربه خشونت خانگی خطر مرگ را افزایش می‌دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, خشونت خانگی
به استناد نتایج یک مطالعه جدید، قرار گرفتن در معرض خشونت خانگی خطر مرگ بانوان را تا ۴۴ درصد افزایش می‌دهد.

 به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز مدیکال، یک سوم زنان جهان قربانی خشونت خانگی هستند. خشونت خانگی علاوه بر خشونت جسمی یا جنسی انواع دیگری از سوءاستفاده از جمله سوء استفاده عاطفی، مالی و روانی را نیز در برمی‌گیرد.

 

 تیمی از محققان دانشگاه‌های وارویک و بیرمنگام با انجام تحقیقی دریافتند که قربانیان خشونت خانگی بیش از سایرین در معرض بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ قرار دارند.  

 

پژوهشگران در این مطالعه سوابق پزشکی مربوط به جراحی‌های عمومی بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۷ در انگلستان را بررسی کردند و دریافتند که سلامت روحی و جسمی زنان قربانی خشونت خانگی در معرض خطر است.

 

از بین این بیماران ۱۸ هزار و ۵۴۷ زن به عنوان قربانی خشونت خانگی ثبت شده بودند. این زنان از لحاظ سن، شاخص توده بدنی، سیگاری بودن یا نبودن و سطح محرومیت با ۷۲.۲۳۱ زن دیگر مطابقت داشتند که در مقابل تجربه‌ مستقیمی از این نوع از سوءاستفاده و خشونت نداشتند.

با گذشت زمان هر دو گروه این زنان از لحاظ ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت و دیگر علل مرگ و میر مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند. نتایج بررسی‌ها افزایشی ۳۱ درصدی را در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بین قربانیان خشونت خانگی نشان داد.

 

به طور مشابه، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بین این زنان در مقایسه با گروه کنترل، افزایشی ۵۱ درصدی داشت.

 

به گزارش این تیم تحقیقاتی، خطر مرگ زنانی که تجربه خشونت خانگی را داشتند، در مجموع ۴۴ درصد بالاتر بود. بر همین اساس، خطر مطلق سالانه مرگ و میر این زنان ۶ تن در هر یک هزار نفر برآورد شد.

 

این مطالعه در آخرین شماره مجله American Heart Association منتشر شده است.   

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------