ممنوعیت واردات حیوانات از کشورهای آلوده به کرونا/فرآورده دامی مجاز تهیه کنید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ممنوعیت واردات حیوانات
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که برای حفظ سلامت مردم چندین هفته‌ پیش واردات هرنوع حیوان خوراکی و خانگی به ایران از کشورهای آلوده به کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

 علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده ولی این ویروس در طول زمان و در کشور چین مشخص شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، گفت: در حال حاضر این ویروس از حیوان به انسان منتقل نمی‌شود.

 

وی ادامه داد:به مردم توصیه می‌کنیم که همه فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه کنند و بایستی این فرآورده‌ها شناسنامه‌دار و هویت دار باشند.  همچنین تمام مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی هستند و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بررسی می‌شود، بنابراین مردم با خیال راحت می‌توانند این محصولات را مصرف کنند.

 

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: ممکن است خرید و فروش دام، پرندگان و آبزیان در بازار روزهایی اتفاق بیفتد که تحت نظارت دامپزشک نباشد، که این می‌تواند خطر ایجاد بیماری مشترک بین انسان و حیوان را داشته باشد.

 

رفیعی پور در پایان گفت:طی دو  الی سه هفته گذشته ورود هرنوع حیوان خوراکی و خانگی از کشورهای آلوده به ویروس کرونا خصوصا چین به ایران از مجاری هوایی، دریایی، زمینی  و ریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع  شد و  این ممنوعیت زمانی برطرف می شود که وزارت بهداشت اعلام کند شرایط کشور از نظر بیماری پاک است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------